חילול השבת בערי ישראל ממשיך: עיריית ראשל”צ אישרה חוק עזר

בישיבת העירייה, אושר התיקון שגובש בחצי השנה האחרונה - לפיו תתאפשר פתיחת מרכולים וקיוסקים ברחובות מרכזיים ובאזורי תעשייה בעיר • ההחלטה התקבלה לאחר ש"חוק המרכולים", שיאפשר לשר הפנים להתנגד לחוקי עזר, אושר בקריאה ראשונה - אך לא נכנס עדיין לספר החוקים
קובי פינדרוס
ח' טבת התשע"ח / 25.12.2017 23:15

חילול השבת בערי ישראל נמשך: בעיריית ראשון לציון אישרו הערב [שני] תיקון לחוק העזר, על מנת לאפשר פתיחת מרכולים בשבת.

בישיבת העירייה, אושר התיקון שגובש בחצי השנה האחרונה – לפיו תתאפשר פתיחת מרכולים וקיוסקים ברחובות מרכזיים ובאזורי תעשייה בעיר. ההחלטה התקבלה לאחר ש”חוק המרכולים”, שיאפשר לשר הפנים להתנגד לחוקי עזר, אושר בקריאה ראשונה – אך לא נכנס עדיין לספר החוקים.

מהעירייה נמסר כי, “עיריית ראשון לציון ביקשה לשמור על הסטטוס קוו בעיר ואישרה את התיקון שגובש בחצי השנה האחרונה”. התיקון הינו לפי הוראתו של ראש העיר דבר צור – שנמצא בשלב זה בהשעייה בשל חקירתו.

בעיריית ראשון לציון הבהירו כי התיקון נועד לאפשר פתיחת מרכולים וקיוסקים באזורי התעשייה בעיר וברחובות מרכזיים: ז’בוטינסקי, הרצל, רוטשילד וירושלים.  דיון נוסף, שיתקיים בהמשך, יעסוק בשעות הפעילות ברחובות הראשיים.

מוטי עג’מי, מ”מ ראש עיריית ראשון לציון שניהל את הדיון בהיעדרו של צור, אמר כי “התהליך נעשה תוך התחשבות ברגשותיהם כל הגורמים במטרה לשמר את צביונה של העיר ולאפשר לכלל תושביה לחיות בהתאם לדתם, אמונתם, צרכיהם וברצונותיהם, ברוח הסובלנות המאפיינת את העיר”. עג’מי הוסיף: “אנו מתאימים את החוק למציאות, שקיימת בעיר כבר עשרות שנים. הסדרה זו פועלת לטובת כל תושבי העיר”.

בחדשות 2 דווח כי כבר בתחילת חודש מאי 2017 הנחה ראש העיר דב צור את צוות המטה לפעול לגיבוש תיקון חקיקה נרחב (רפורמה) בכל הנוגע לשעות פתיחת עסקים: עבודת המטה בנושא החלה זמן רב לפני מתן פסק הדין בבית המשפט העליון, לפיו תותר פתיחת המרכולים בתל אביב – פסיקה שהובילה לחקיקת חוק המרכולים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות