חשבתם שאבי גבאי חרדי? תומך בחילול שבת בעיר גבעתיים

אבי גבאי שנתפס כמועמד מסורתי ברחוב החרדי הודיע לראש העיר גבעתיים כי הוא תומך בהחלטתו להעביר תיקון לחוק עזר עירוני שיאפשר להותיר את העסקים בעיר פתוחים בשבת • סמוטריץ לגפני ודרעי: שמרו על השבת בגבעתיים
דוד ליבוביץ
ו' טבת התשע"ח / 24.12.2017 21:51

אחרי שהתראיין לרשת ‘קו עיתונות’ דתית והביע עמדות פרו-חרדיות היו משוכנעים ברחוב החרדי כי יו”ר מפלגת העבודה הנבחר אבי גבאי, מביא איתו ערכי מסורת המבדילים אותו מפוליטיקאים בכירים אחרים.

אלא שהערב [ראשון] יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שוחח הערב (ראשון) עם ראש העיר גבעתיים רן קוניק, ואמר לו כי הוא תומך בהחלטתו להעביר תיקון לחוק עזר עירוני שיאפשר להותיר את העסקים בעיר פתוחים בשבת.

גבאי סיפר בחשבון הטוויטר שלו מדוע הוא תומך בחילול שבת. ”חלק מהחזון למדינה הטובה בעולם הוא לאפשר לכל רשות מקומית לקבוע את אורח חייה בהתאם לאופיה.

”כך ראוי בחברה מודרנית וגם הפעם – מכבדים את הדת, אבל לא כפייה דתית”, הדגיש גבאי.

כאמור, ראש עיריית גבעתיים מתכוון לכנס מחר ישיבה דחופה במועצת העיר, בה יבקש לאשר שינוי בחוק עזר עירוני כך שהמרכולים בגבעתיים יהיו פתוחים בשבתות.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ (הבית היהודי) שיגר בשבוע שעבר מכתב לשרים אורי אריאל ואריה דרעי ולחברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, והזהיר מפגיעה חמורה בקדושת השבת ובצביונה של העיר גבעתיים.

“כאשר יגורנו בא לנו, ראשי הרשויות מבינים כי ניתן לשנות את הנורמות שנהגו ביחס לשמירה על קדושת השבת במרחב הציבורי מאז הקמת מדינת ישראל. צעדים אלו פוגעים, להלכה ולמעשה, בסטטוס קוו וחמור מכך, בשבת קדשנו”, כתב סמוטריץ’.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרדי
    25/12/2017 09:08
    חרדי
  1. יכול להיות שהוא חרדי אבל לא דתי…

  2. אבי גבאי
    26/12/2017 12:42
    שלומי
  3. התחיל טוב..עכשיו עושה טעויות טיפשיות.לא רק בעניין השבת אלה גם בעניינים אחרים.הוא יפול כמו קודמם ולא יצליח.חבל

  4. חילול שבת בגבעתיים??
    05/03/2018 20:15
    .
  5. גבעתיים חילונית! לא גרים בגבעתיים חרדים אלה רק דתיים! די עם הניסיון ההדתה השקרי הזה