חבר הכנסת דוד ביטן שתק (כמעט) במשך כל חמש שעות חקירתו

הערוץ השני מדווח כי חבר הכנסת ויו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן בחר לדבוק היום בזכות השתיקה לכל אורך חקירתו הרביעית במשרדי להב 433 • ביטן הסכים רק למסור את שמות המוזמנים לחתונת בתו, בתנאי שיוסדר צו איסור הפרסום על הרשימה
קובי פינדרוס
ו' טבת התשע"ח / 24.12.2017 20:26

חבר הכנסת ויו”ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן בחר לדבוק היום (ראשון) בזכות השתיקה לכל אורך חקירתו הרביעית במשרדי להב 433 – כך דווח הערב [א] בערוץ השני.

על פי הדיווח ציפה ביטן שבתחילת החקירה יציגו לו החוקרים הסכם עד מדינה שנחתם או מגעים לקראת חתימה על הסכם –עם איש העסקים משה יוסף או עם היזם דרור גלזר. משלא הוצג לו הסכם כזה, הודיע ביטן לחוקריו כי בשלב זה הוא החליט לבחור בזכות השתיקה.

בשלב מסויים הציגו חוקרי המשטרה שאלות על חתונת בתו, ורק בעניין הזה הצהיר ביטן שיסכים להעביר לידי החוקרים את רשימת המוזמנים לחתונה ומה נתן כל אחד מהם, אך רק לאחר שיוסדר נושא צו איסור הפרסום על הרשימה.

במהלך החקירה הגיעה רעייתו של ביטן, חגית, למשרדי החקירות, נפגשה “באקראי” עם משה יוסף, הדמות המרכזית בפרשה. לאחר מכן דרשו חוקרי המשטרה מרעייתו של ביטן שתמסור היא את רשימת המוזמנים, אך זו השיבה: “הרשימה לא אצלי – היא בידי דוד”.

חבר הכנסת ביטן אינו חייב למסור את הרשימה בשל חסינותו הדיפלומטית, אולם הוא כאמור, ניאות למוסרה לאחר הסדרת צו איסור הפרסום.

עורך דינו של ביטן, אפרים דמרי, אישר בריאיון לחדשות 2 כי מרשו שמר היום על זכות השתיקה. “לצערנו הרב נאלצנו לבחור בזכות הזו ולקבל את ההחלטה לאחר פרסומים רבים במשך מספר שבועות”, אמר.

עוד אמר עורך הדין, “חבר הכנסת ביטן לא חושש מאף עד המדינה אם ויהיה. אם היה חושש לא היה מדבר ב-3 חקירות הוא דיבר, בכל חקירה מעל 10 שעות. אין לו מה להסתיר והוא באמת שיתף פעולה באופן מלא. מה שגרם לו לקבל את ההחלטה הזו זה שדמו נשפך בכיכר העיר. ברגע שיזמנו אותו בשלישי נקבל החלטה בסמוך למועד החקירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות