הסטודנטים החרדים במתח: בג”ץ ידון על לימודים נפרדים באקדמיה

ביום רביעי הבא יקיימו שופטי בג"ץ דיון בשתי עתירות על לימודים נפרדים באוניברסיטאות ומכללות • הרפורמים ביקשו להצטרף כ'ידידת בית המשפט', אבל עו"ד משה ליפל, המייצג סטודנטים חרדים - טען: ראש ההרכב היה היועץ המשפטי של התנועה
יוני גרין
ד' טבת התשע"ח / 22.12.2017 12:00

האם גזירת כליה מרחפת על לימודי האקדמיה הנפרדים? ביום רביעי הבא יקיימו שופטי בג”ץ דיון בשתי עתירות על לימודים נפרדים באוניברסיטאות ומכללות.

העתירות צפויות להתברר בפני השופטים חנן מלצר, ענת ברון ויוסף אלרון.

עתירה אחת היא של פרופסורים חילוניים שעניינה לאסור לימודים אקדמאיים בהפרדה מגדרית, ולבטל את הקמפוסים הנפרדים. מאידך – הוגשה עתירה של ‘פורום קוהלת’ המבקשת לבטל את החלטת המל”ג, האוסרת על לימודים לתארים מתקדמים בהפרדה – מלבד תואר ראשון.

לעתירות אלו צורפו כמשיבים כל מוסדות ההשכלה הגבוהה המקיימים לימודים בנפרד – והם: הטכניון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בר אילן, מכללת בית ברל, הקריה האקדמית אונו, המכללה למינהל, מכללת מבח”ר.

את ‘הקריה האקדמית אונו’ מייצג ד”ר חיים זיכרמן ואת מכללת מבח”ר עו”ד דוד שוב.

קבוצת סטודנטים חרדיים, בראשות המתמחה וטו”ר צבי זקס, ביקשה להצטרף לעתירה כידידי בית המשפט – וכמייצג בחרו את עו”ד הרב משה ליפל.

לאחרונה צורפו לעתירה סטודנטיות חרדיות שייוצגו על ידי עו”ד דבורה מילר יחד עם עו”ד ליפל.

האגודה לזכויות האזרח, באמצעות עו”ד דן יקיר, ביקשה להצטרף כידידת בית המשפט וצירפה גם את ‘המרכז הרפורמי לדת ומדינה, התנועה ליהדות מתקדמת’.

בתגובה כתב עו”ד משה ליפל: “להזכירכם כי כב’ הש’ חנן מלצר שימש כיועצה המשפטי של התנועה הרפורמית – יהדות מתקדמת בישראל.. לטעמנו יש בכך משום יותר מבנותן טעם לפגם – ניתן להצטרף כידידי בית המשפט אך לא כידידי השופט”.

מה צפוי בדיון? נמתין ונראה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למד איתי הליפל הזה היה ה"שפיץ" של הכיתה, בהצלחה
    24/12/2017 04:18
    נועם
  1. למד איתי והיה מצטיין הכיתה, בחור איכפתי, עם ראש על הכתפיים, בהצלחה

  2. האיש המתאים
    24/12/2017 21:45
    נתנאל
  3. זה האיש המתאים!! הוא יסביר להם, במתק שפתיים ובשפה שהם מבינים!!