הלם בחב”ד: שליח בעיר באר שבע התמוטט לאחר ‘שבע ברכות’ לבתו

הרב אברהם כהן, בן 64, ניהל את בית חב"ד בשכונה י"א בבבאר שבע • בדיוק לפני שבוע השיא את בתו - ואמש חגגה המשפחה את השבע ברכות האחרון
יוסף גרינבוים
ג' טבת התשע"ח / 21.12.2017 16:40

ברוך דיין האמת: בבאר שבע נפטר בצהרים (חמישי) הרב אברהם הכהן כהן ז”ל, השליח הראשון של הרבי מליובאוויטש זצ”ל שפעל בעיר עולי רוסיה – לאחר שהתמוטט באופן פתאומי בביתו.

הרב כהן, בן 64, חגג בדיוק לפני שבוע את נישואי בתו – ואמש חגגה המשפחה את השבע ברכות האחרון.

המנוח ז”ל נולד בשנת תשי”ד בירושלים למשפחה דתית לאומית, ובצעירותו נכנס ללמוד בישיבת ‘קול תורה’, שם החל להתקרב לחסידות חב”ד על ידי הרב שבתי סלבטיצקי, שהיה באותה שעה גם הוא תלמיד בישיבה.

בהמשך עבר ללמוד בישיבת ‘חברון’ ובישיבות של חסידות גור ובעלז, ורק לאחר שהכיר את הרב יוסף צבי סגל הפך לחסיד חב”ד מן המניין, ועבר ללמוד בישיבת תומכי תמימים בכפר חב”ד, שם התקשר למשפיע החסידי הרב מענדל פוטרפס זצ”ל.

לאחר נישואיו עם רעייתו נחמה, בתו של הרב מאיר צבי סטמבלר ז”ל, נשלח בשנת תשל”ו על ידי הרבי מליובאוויטש, כדי לפעול עם הקהילה הרוסית בבאר שבע, וזכה להיות מהשלוחים הראשונים בארץ.

את פעילות בבאר שבע התחיל עם הקמת מרכז קטן בעיר העתיקה.

בשעות הבוקר נכנס ללמוד בכולל להוראה בראשותו של רב העיר הרב אליהו כ”ץ, ואשתו החלה לכהן כמורה בבית הספר הדתי ‘חזון עובדיה’.

לאחר לידת בנו, התגייס לצה”ל ושירת בחיל התותחנים וברבנות הצבאית.

עם התרחבות הפעילות החב”דית בעיר וביסוס מוסדות חב”ד המקומיים, עבר לשכונה י”א בעיר בה הקים סניף נוסף של בית חב”ד.

כתב חרדים 10 מציין כי הלווייתו תצא מבית חב”ד שבניהולו – ‘בית משיח’, בשכונה י”א בבאר שבע, בשעה 20:00 בערב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב אברהם היקר זצוק"ל
    21/12/2017 22:58
    שמואל חיון
  1. אין מילים לתאר את ההרגשה של החיסרון שהגיע בעקבות לכתו של הרב, כל כך הרבה ענווה וטוב לב באדם אחד נדיר ביותר למצוא, כולם התחברו אליו ולא משנה מאיזה עולם הגעת ומהי החזות שלך,תמיד כיבד ואהב כל אדם הנקרה בדרכו, שבת וחגים לא יהיו אותו הדבר , הרב השאיר אחריו נעלים גדולות, גדולות מאוד.