נס חנוכה: האסיר שלום רובשקין שנשפט ל-27 שנים שוחרר הביתה

דידן נצח: טראמפ החליט על קיצור עונש המאסר של הרב שלום רובשקין עליו נגזרו 27 שנים בכלא • רובשקין ניהל באיווה את מפעל הבשר הכשר הגדול בעולם והורשע בשורת עבירות • שעה קלה לאחר ההחלטה הוא יצא לחופשי • האזינו לבנו מבשר בבכי את הבשורה: "אבא שלי מגיע הביתה"
נתן פרל
ג' טבת התשע"ח / 21.12.2017 00:27

נס חנוכה מודרני:  נשיא ארה”ב דונלד טראמפ קיצר היום (רביעי) את עונשו של הרב שלום מרדכי רובשקין. הודעה על כך יצאה מדוברות הבית הלבן לקראת חצות (שעון ישראל).

זמן קצר אחר כך הוא נאסף על ידי אישתו מבית הכלא באוטיסוויל – ויצא לביתו, כשהוא לבוש לראשונה מזה שנים בכובע וחליפה.

רובשקין, בן 57 ואב לעשרה ילדים,  ניהל את  מפעל ייצור בשר כשר בארצות הברית שהיה הגדול מסוגו בעולם. הוא נתבע על ידי הרשויות על שורה של עבירות פליליות לכאורה, ונידון ל-27 שנות מאסר וקנס של 31 מיליון דולר. עונשו הוגדר על ידי משפטנים כ’עונש בלתי פרפורציונלי’.

הציבור החרדי בארצות הברית התלכד כולו סביב משפטו של רובשקין, ובערים רבות נערכו עצרות תמיכה ברובשקין, וכסף רב נאסף לכיסוי הוצאות המשפט.

עד שיחרורו הוא ריצה 8 שנות מאסר.

הרב שלום מרדכי רובשקין רוקד מחוץ לכלא מיד עם השיחרור: 

צפו ביציאה מהכלא ובמפגש עם חסידי סאטמר מהעיירה הסמוכה בלומינבורג  • באדיבות המצלם

וזו לשון הודעת הבית הלבן:

משרד מזכיר העיתונות
לשחרור מיידי
הנשיא טראמפ חנן את שלום רובשקין

היום, הנשיא דונאלד טראמפ ביטל את מאסרו של שלום רובשקין, פעולה המעודדת מנהיגים דו-מפלגתיים מרחבי הקשת הפוליטית.

מר רובשקין הוא אב ל -5 ילדים בן 57. הוא ניהל בעבר את חברה כעסק משפחתי, שהיה המפעל הגדול ביותר לעיבוד בשר כשר. בשנת 2009 הוא הורשע בהונאה בנקאית ונידון לאחר מכן ל -27 שנות מאסר. מר רובשקין מכהן כעת יותר מ -8 שנים של אותו משפט, שרבים מכנים אותו “מופרז” לנוכח הפער שלו עם עונשים המוטלים על פשעים דומים.

פעולה זו אינה חנינה נשיאותית. זה לא זיכוי הרשעתו של מר רובשקין וזה משאיר מונח ‘שחרור בפיקוח’, אשר היו גם חלק ממשפט רובשקין.

סקירת הנשיא והחלטתו בעניין רובשקין התבססה על הבעת תמיכה של חברי הקונגרס ועל חתך רחב של הקהילה המשפטית. קבוצה דו-מפלגתית של יותר מ -100 פקידי משרד המשפטים, התובעים, השופטים וחוקרי המשפט לשעבר, הביעו דאגה לגבי הליכי הראיות בפרשת מר רובשקין וחומרת עונשו. בנוסף, יותר מ -30 חברי קונגרס הנוכחיים כתבו מכתבים המבטאים תמיכה בבדיקת המקרה של רובשקין”.

הבשורה כאמור התקבלה בשמחה גדולה בריכוזי אנ”ש ובעולם היהודי כולו, וב-770 נערכים כעת ריקודים סוערים באווירת ‘דידן נצח’.

שלום רובשקין

בנו של שלום רובשקין מבשר את הבשורה: 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נסססס!!
    21/12/2017 01:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יום חג למשפחת החסידים!

    • יהודי   21/12/2017 15:59

      יש אלוקים