אלפים ליוו למנוחות את אליזה ובניה משה, יצחק ולאה אזן ז”ל • צפו

אלפים השתתפו בבית העלמין בחולו בהלווית ארבעת בני משפחת אזן ע"ה, שנספו בשריפה שפרצה בברוקלין ביום יום שני בלילה • הראשל"צ הגר"י יוסף: "כל אחד יעשה חשבון על מה עשה זאת ה'?" • בן משפחה: "אין לנו שאלות, רק מחשבות יש לנו" • דרעי: "הקב"ה לוקח מאיתנו את הצדיקים"
יוסף גרינבוים
ב' טבת התשע"ח / 20.12.2017 10:33

בבית העלמין בחולון התקיימה הבוקר (רביעי), בהשתתפות אלפים, הלוויתם של אליזה אזן ושלושת ילדיה יצחק, משה ולאה ע”ה שנספו ביום שני לפנות בוקר בשריפה שפרצה בביתם בשכונת פלטבוש שברובע בברוקלין.

בין המלווים השתתפו הראשל״צ הגר״י יוסף, הגר״א יוסף והשר אריה דרעי.

בהלוויה השתתף גם ר’ גבריאל ששון, ששכל שבעה מבני משפחתו, בשריפה שפרצה לפני כשלוש שנים בליל שבת בביתו, באותה שכונה.

הרב אברהם יוסף אמר בפתח ההלוויה:”אנחנו לא יכולים להספיד בימי החנוכה. את ההספד נעשה ב’שבעה’. משפחה כל כך אהובה. זכויות עצמות יש לאבי המשפחה יחד עם רעייתו, שזכו להעמיד את כל יוצאי חלציהם לתורה ולמצוות. הזכויות שלהם עצומות”.

אחריו נשא דברים הראשל”צ הגר”י יוסף: “כל אחד ואחד מאיתנו, כולנו, יעשה חשבון נפש, על מה עשה זאת ה’, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה’. כולנו בצער ובוכים, אבל אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים. הם הולכים לעולם שכולו טוב, לעולם הבא, משאירים אותנו, אנחנו צריכים לגמול להם חסד. נתפלל לקדוש ברוך הוא שישלח רפואה שלמה לילדים ולאבא היקר”.

אחד מבני המשפחה אמר: “אין לנו שאלות, רק מחשבות יש לנו. אנחנו מקבלים עלינו את הדין באהבה ומבקשים מכולם: בית המקדש נחרב על שנאת חינם, אליזה שכולה הייתה אהבה לבריות, אולי לא יכלה להיות בעולם כזה”.

הלווית אזן

צילום: י. נפוסי

השר אריה דרעי אמר: “ארבעת הצדיקים האלה שמונחים לפנינו זועקים לנו עכשיו ‘תשלמו כדי שנהיה קורבנות ציבור’. אי אפשר לקבור אותם וזהו, חייבים כל אחד ואחד לקבל על עצמנו קבלה כדי שהם יכפרו על עם ישראל”.

דרעי הוסיף: “עם ישראל נמצא בצרה גדולה, אויבי ישראל לא מפסיקים לנסות לכלות אותנו וחלק מהשמירה היא שהקדוש ברוך הוא לוקח מאיתנו את הצדיקים. אין לנו מילים לנחם את המשפחה היקרה”.

גבריאל ששון, שאיבד את שבעת ילדיו בשריפה בפלטבוש לפני כשלוש שנים, אמר בבכי: “אנחנו צריכים להתעורר. עם ישראל יהיו איתכם, עם המשפחה הקדושה. נבחרתם להיות קדושים, זו זכות. אנחנו נפרדים מהם לכמה שנים, אבל עוד מעט נהיה איתם לנצח”.

אבי המשפחה, יוסף אזן, נפצע באורח קשה ואושפז בבית החולים בסטטן איילנד, כשהוא מורדם ומונשם. שני בניו שילת ודניאל נפצעו באורח קשה ומאושפזים גם הם לצידו.

אביה של אליזה ע”ה הוא הרב אברהם חמרה, מי שכיהן כרבה הראשי של דמשק ולאחר עלייתו ארצה כיהן כרב הקהילה בעיר חולון. בשנה האחרונה עבר להתגורר בברוקלין.

כפי שדווח בחרדים 10, מפקד כבאי האש של ניו יורק קיים לאחר האסון מסיבת עיתונאים ליד הבית המפויח וסיפר על פעולות הגבורה של האב, שהציל שניים מילדיו מתוך הלהבות. האב ניסה לחזור הביתה פעם נוספת, כדי להציל את יתר בני המשפחה, אך לא הצליח לעשות זאת.

לפי כבאי האש, גלאי העשן שהיו מותקנים בבית פעלו כראוי, וכך ניצלו חייהם של שני ילדים שישנו  בקומה הראשונה – הבן אברהם, ובן דוד של המשפחה.

תמונות: דוד זר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות