תלונה במשטרה: עותרת נגד שלטים בבית שמש אוימה ב’פולסא דנורא’

תושבות בית שמש שעתרו לבית המשפט נגד שלטי הצניעות וההפרדה שנתלו בשלוש שכונות חרדיות בעיר - קיבלו איומים על חייהן בדרישה שיחזרו בהן מהעתירה
חיים טוויל
כ"ז כסלו התשע"ח / 15.12.2017 12:27

המאבק על שלטי הצניעות בבית שמש: תושבות בית שמש שעתרו לבית המשפט נגד השלטים שנתלו בשלוש שכונות חרדיות בעיר, קיבלו איומים על חייהן בדרישה שיחזרו בהן מהעתירה.

השלטים שבמוקד העימות מדירים נשים מרחובות מסוימים בעיר, לצד שלטים הדורשים מהן להתלבש באופן צנוע.

לפי דיווח של העיתונאי אוריה אלקיים ב’כאן רשת ב’, על אחת הנשים איימו קיצונים ב”פולסא דנורא”.

לפי הדיווח, תלונה הוגשה במשטרה.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום שני האחרון הגיעו צוותים של עיריית בית שמש עם מנוף, כאשר אליהם מתלווים כוחות גדולים של משטרת בית שמש, גלויים וסמויים, כדי להסיר את השלטים נגד מעבר נשים – בהתאם לפסיקת בג”ץ.

הכוחות הותקפו בצעקות מצד המון זועם של ‘קנאים’ שהתגודדו במקום.

לפי העירייה, במסגרת המבצע שעלותו כ-50.000 ש”ח, הצליחו הצוותים להסיר 6 שלטים מתוך 8 שלטים שהיו תלויים. אלא שתוך כדי המבצע התברר כי ברחוב נהר הירדן פינת רבי יהודה הנשיא – שהינו המוקד הראשון שבו הוסרו השלטים, כבר נתלו שלטים חדשים.

בהנחיית המשטרה, לאחר הערכת מצב שקיימה, נאלצה העירייה לעצור את המבצע עקב הפרות הסדר האלימות שהתרחשו במקום.

שלושה ימים אחר כך, ביום חמישי לפנות בוקר, ערכה העירייה מבצע נוסף להסרת שלטי ההפרדה. גם הפעם אלו נתלו מחדש בתוך שעות אחדות, למרות שהמבצע נערך לפנות בוקר.

בעקבות התלייה מבקש ראש העיר, משה אבוטבול, מבית המשפט להוציא את העירייה מהמעגל הבלתי פוסק הזה. לטענתו, אין ביכולת הפיקוח העירוני לקיים מבצע מורכב כזה מידי יום וכן לעמוד בעלויות הגדולות האלו מכספי התושבים.

כזכור, בית המשפט העליון הורה לפני כשבועיים לעיריית בית שמש להסיר בתוך שבועיים את שלטי ההפרדה והצניעות. בית המשפט הורה גם למשטרה להציב בעיר נוכחות משטרתית קבועה, שמטרתה למנוע תלייה מחודשת של השלטים.

שופט בג”ץ גם רמזבמהלך הדיון  כי לא יהסס לכלוא את ראש עיריית בית שמש, במידה והשלטים לא יוסרו מיידית.

נציג העירייה ציין בפתח הדיון כי השלטים המדוברים הוסרו כמה פעמים בעבר, אך נתלו בכל פעם מחדש. בנוסף אמר הנציג כי העירייה התקינה במקום מצלמות, אך הן הושחתו – וניסה לטעון כי אי אפשר להטיל את מלוא האחריות על העירייה.

השופט השיב: “שהמשטרה תהיה שם ביום ובלילה. המשטרה תלווה כל אישה שתרצה לעבור במקום, מבחינתי שיביאו גדוד של משטרה”.

השופטים כתבו בהחלטה: “משטרת ישראל תסייע לעיריית בית שמש להסרת השלטים כמקובל ובהתאם לסמכויות המשטרה”. בנוסף,  המשטרה תמשיך בסיורים במקום, תבצע פעולות יזומות, בהן גם סמויות, במטרה לטפל בעבריינים המתנכלים לנשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות