גיבור היום • הנהג שנטרל המחבל: ‘נתתי לו אגרוף מתחת לחגורה’ I צפו

יוסף בן אמו, נהג המונית שסייע במעצר של המחבל שדקר את המאבטח בירושלים, סיפר: "ראיתי מאבטח שרץ אחרי בחור. לא הבנתי בהתחלה שזה מחבל. הוא קפץ עליו ואני ניסיתי להפריד. כשאמר לי שזה מחבל שדקר מאבטח - רכנתי מעליו ונתתי לו אגרוף מתחת לחגורה"
חיים טוויל
כ"ב כסלו התשע"ח / 10.12.2017 19:09

לאחר פיגוע הדקירה בשעות הצהריים (ראשון) בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים – בו נפצע באורח אנוש המאבטח אשר אלימליח, בן 46, נפגשו מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, וראש עיריית ירושלים ניר ברקת עם נהג המונית יוסף בן אמו, והשוטרים שהשתלטו על המחבל.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי: “יש פה מנגנון מדהים של אוכלוסיה, של ציבור, של אזרחים, וזה מתחיל במאבטח, גיבור אמיתי, הראשון שרץ ומיד אחריו האזרח והשוטרים. כאן זה המקום היחידי בעולם, שכאשר יש אירוע אנשים לא בורחים, אלא רצים ומגיבים. והמאבטח הגיב תוך שניה, רץ ותפס המחבל, אחריו מגיע אזרח, ושניה אחרי זה מגיעים השוטרים. בסך הכל יש פה סוג של מנגנון שכל מרכיב בו הנו חלק ממערך הביטחון, כל אחד נותן את החלק שלו לביטחון הציבור, ויש לנו במה להתגאות בעיר הזאת בכל המובנים שלה”.

ראש עיריית ירושלים: “זה המקום להגיד לכם ‘שאפו’, החתירה למגע, זה המפתח, להיות עירני. ראית משהו ורצת, עירנות אזרחית שקיימת בירושלים וכל הזמן העיניים פתוחות”.

יוסף בן אמו, האזרח שהשתלט על המחבל: “בשלב ראשון חשבתי שמדובר בקטטה. כשהבנתי שזה מחבל ישר קפצתי והפלתי אותו. אני רוצה לומר כל הכבוד לשוטרים, עשה לי אישית ממש טוב בלב שהשוטרים הגיעו תוך שניות. יש בירושלים שוטרים לתפארת”.

בריאיון ל’שש עם עודד בן עמי’, סיפר בן אמו: “ראיתי מאבטח שרץ אחרי בחור, אזרח, לא הבנתי בהתחלה שזה מחבל. הוא קפץ עליו ואני ניסיתי להפריד. בשלב מסוים הוא אמר לי שזה מחבל שדקר מאבטח. אז אני רכנתי מעליו ונתתי לו אגרוף מתחת לחגורה. נטרלתי אותו”.

פיגוע, תחנה מרכזית

השוטרים שהשתלטו על המחבל: “בלי לחשוב פעמיים, תוך דקה הגענו לתחנה המרכזית והבחנו בפצוע ובמחבל, ומיד רצנו כדי להפסיק את העבירה, וידאנו שאין עליו כלי תקיפה ועצרנו אותו”.

מפקד המחוז וראש עיריית ירושלים הודו ליוסף על אחריות אזרחית וגילוי אומץ לב שהביאו להשתלטות על המחבל ובכך סייע למנוע המשך פגיעה בחפים מפשע. הם העניקו ליוסף את סיכת משטרת מחוז ירושלים וסיכת עיריית ירושלים.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "כל יהודי חרדי צריך לכאוב את כאב הקב"ה ואסור לו לשמוח בשמחת הציונים ומי ששמח בשמחת הציונים לא יזכה לראות בשמחה האמיתות בביאת משיח"
    10/12/2017 20:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. “כל יהודי חרדי צריך לכאוב את כאב הקב”ה ואסור לו לשמוח בשמחת הציונים ומי ששמח בשמחת הציונים לא יזכה לראות בשמחה האמיתות בביאת משיח”

  2. לא לפחד מהערבים. כל הזמן מאיימים להשמידנו, זה לא חדש !!!
    10/12/2017 23:01
    ישראלי
  3. רק יד קשה כלפי הערבים, יכניעו את אוהבי הדם !!! להחרים את עמותות השמאל שעוזרות למחבלים ומוציאים דיבתינו רעה. עונש מוות למחבלים. לגרש את משפחת המחבל לעזה, לשרוף את ביתו. לא לפחד !!!

  4. בריאות
    10/12/2017 23:19
    פואד אל יסיף
  5. צריך לחיות בשלום ללא טרור ללא לחימה רק בשלום עים האחים שלנו מפלסטיין מספיק עים טרור ואלימות מספיק רוצים שלום של גברים שלום עים כבוד לחיות ביחד לעבוד ביחד לאהוב ביחד ערבים יהודים די עים אלימות וטרור תודה שבוע בריא וטוב

  6. הנהג מונית המציא סיפור גבורה
    11/12/2017 06:12
    שי
  7. מאבטח ניטרל את המחבל והנהג מונית הפריע לו, יש סרטון שמוכיח זאת