בעיטות, אגרופים, כיסאות: המצלמות תיעדו תקיפת הרופא I צפו

אב ושלושת ילדיו שהגיעו למרפאה בביתר - תקפו רופא ואח שסירבו להעניק טיפול • הרופא פונה ל'שערי צדק' • הארבעה נעצרו כשהגיעו במוצ"ש לתחנת המשטרה: מעצרם הוארך עד יום ג' • הפרקליט של העצורים: "הם הותקפו על ידי הרופא. הניסיון לצייר תקיפה על רקע גזעני נועד לכישלון"
חיים טוויל
כ"ב כסלו התשע"ח / 10.12.2017 17:39

שופטת בית משפט השלום בירושלים, מיקה בנקי, קיבלה היום (ראשון) באופן חלקי את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של ארבעת תושבי ביתר עילית שנעצרו אמש (מוצ”ש) בעת שהגיעו לתחנת המשטרה להגיש תלונה כנגד רופא בעיר, בגין תקיפתם.

מעצרם הוארך ביומיים עד ליום ג’, בעוד שהמשטרה ביקשה את הארכת מעצרם בחמישה ימים.

הארבעה נעצרו במוצאי שבת, בשעה שהגיעו בצאת השבת מרצונם לתחנת המשטרה.

כפי שדווח בחרדים 10, במוקד המשטרה התקבל על תקיפת רופא ואח בקופת חולים בעיר החרדית.

כוחות משטרה שהוזעקו למרפאה החלו בביצוע פעולות חקירה ואיסוף ממצאים.

כעת נחשף תיעוד מצלמות האבטחה של התקיפה: התיעוד מראה כיצד ארבעת החשודים ניגשים באלימות לצוות, ובהמשך אף משתמשים בכיסאות על מנת לתקוף אותם.

מהחקירה ראשונית של המשטרה עולה, כי החשודים – אב ושלושת ילדיו, הגיעו בשעות הצהריים למרפאה לקבלת טיפול רפואי, במהלכו תקפו רופא ממוצא ערבי, תושב ג’בל מוכבר, ואח.

לדברי הרופא, לאחר בדיקת תעודת הזהות של אחד הילדים במערכת הממוחשבת, התברר שאינו מבוטח על ידי קופת החולים – והרופא אמר שלא יוכל להעניק לו כל טיפול ואפילו ייעוץ, משום שאינו רואה את התיק הרפואי. הוא הפנה אותו למרפאת טרם הסמוכה.

לדבריו, זמן קצר לאחר מכן החל האב לקלל אותו ולקרוא לעברו “ערבי זבל”. אז הגיעו גם שלושת בניו והחלו לתקוף אותו ואח ערבי ישראלי נוסף שהיה במקום.

הרופא הוסיף וסיפר כי הארבעה אמרו לו שוב ושוב כי לא יצא בחיים.

כתוצאה מהתקיפה נשברה ידו של הרופא, הוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים לקבלת טיפול רפואי. מחר יעבור ניתוח בידו.

אולם גרסת העצורים שונה: לדבריהם, האירוע התרחש בעת שאחד מהעצורים נחתך ונחבל באופן קשה בידו. אביו וחבריו החישו אותו באופן דחוף למרפאה הקרובה ביותר – מרפאת ‘מאוחדת’. חרף הפציעה הקשה, והדימום הרב מהחתך, הרופא והאח במרפאה, סרבו להעניק טיפול רפואי לפצוע – דבר שגרר חילופי דברים בין הצדדים.

יצוין, כי מאוחר יותר נתפרה ידו של הפצוע בכ-10 תפרים.

לטענת העצורים, בשלב מסוים החל הרופא לתקוף באגרופים אחד מהם, דבר שגרר תיגרה במקום, ממנה נחבל אחד מהמלווים והרופא.

בדיון הודה נציג המשטרה כי בכוונת המשטרה לחקור גם את הרופא באזהרה כחשוד.

“מדובר ברופא שיש לשלול את תעודתו, לא רק שסרב להעניק טיפול רפואי לפצוע, וזאת בניגוד לשבועת הרופאים ולאתיקה המקצועית, הוא גם החל לתקוף את המלווים ולעורר פרובוקציה במקום. בכוונתנו לפעול להשעייתו המידית”, אומרים מקורבים למשפחת הפצוע.

עו”ד אביחי חג’בי אשר ייצג את הארבעה מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: “חבל שמשטרת ישראל עוצרת את האנשים שהגיעו להגיש תלונה, לאחר שהותקפו על ידי הרופא כשהגיעו לבקש טיפול. הניסיון לצייר תקיפה על רקע גזעני הינו נסיון שנועד מלכתחילה לכשלון”.

מחר צפוי עו”ד חג’בי להגיש ערר לבימ”ש המחוזי כנגד ההחלטה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם לפושעים האלו עוזר ארגון חוננו ?
    10/12/2017 20:28
    יהודי
  1. אני מפסיק לתרום להם !!!
    הם העבריינים של ביתר גרועים מערבים