ארדואן: הכרה בירושלים? ננתק הקשר עם ישראל • ישראל כץ: “ימי הסולטן חלפו”

נשיא טורקיה מזהיר מפני הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל: "זה קו אדום עבור המוסלמים ברחבי העולם" • הבהיר: כל צעד עלול להוביל ל"ניתוק היחסים עם ישראל" • בנט: "בשנים האחרונות ארדואן אינו מפספס הזדמנות לתקוף את ישראל. מוטב ירושלים מאוחדת מאהבת ארדואן"
יוני גרין
י"ז כסלו התשע"ח / 05.12.2017 12:17

שיא טורקיה רג’יפ טייפ ארדואן איים היום (שלישי) כי אם הנשיא דונלד טראמפ יכיר בירושלים כבירת ישראל או יעביר אליה את השגרירות האמריקנית – הדבר עשוי להוביל לניתוק היחסים הדיפלומטים בין טורקיה לישראל.

ארדואן ויו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מנהלים קרב דיפלומטי נגד כוונתו של נשיא ארצות הברית להכיר בירושלים כבירת ישראל.

בשיחה עם הנשיא האמריקני, לאחר שהבית הלבן הודיע כי ההחלטה בסוגייה נדחתה לשבוע הבא – אמר הנשיא הטורקי: “הכרה בירושלים כבירת ישראל היא קו אדום עבור המוסלמים ברחבי העולם”.

מחר צפוי טראמפ להתייחס לנושא בנאומו.

גורמים מדיניים בישראל הגיבו על דברי נשיא טורקיה: “ירושלים היא בירת העם היהודי מזה 3000 שנה ובירת ישראל מזה 70 שנה. בין אם ארדואן מכיר בזה או לא”.

שר החינוך נפתלי בנט הגיב לדברי נשיא טורקיה:  “לצערנו בשנים האחרונות ארדואן אינו מפספס הזדמנות לתקוף את ישראל. ישראל צריכה לקדם את יעדיה ובכללם את הכרת ירושלים המאוחדת כבירה של מדינת ישראל. תמיד יש מי שיבקר, אך בסופו של דבר מוטב ירושלים מאוחדת מאהבת ארדואן”.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ״ץ הגיב לדברי נשיא טורקיה: “איננו מקבלים הוראות ואיומים מנשיא טורקיה. ישראל היא מדינה ריבונית וירושלים היא בירתה”.

הוא הוסיף: “אין מהלך צודק ונכון יותר היסטורית מאשר להכיר כעת בירושלים בירת העם היהודי מזה 3000 שנה כבירתה של מדינת ישראל. ימי הסולטאן והאימפריה העות’מאנית חלפו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות