חגית ביטן נחקרה על 2 מיליון ש”ח שצצו בחשבון, עוד חמישה עוכבו

ביטן נשאלה על כשני מיליון שקלים שהופקדו בחשבון שלה ושל בעלה • בין המעוכבים החדשים: בכיר בעיריית ראשל"צ ושני חברים בארגון פשיעה מוכר • עורך דינו של ביטן: ''זו תקופה לא פשוטה אבל אין לו מה להסתיר'' • עורך דינה של חגית ביטן: "אסרו עליה לדבר עם בעלה במשך 5 ימים"
חיים טוויל
י"ז כסלו התשע"ח / 05.12.2017 10:02

חגית ביטן, רעייתו של יו”ר הקואליציה דוד ביטן, נחקרה באזהרה במסגרת פרשת השחיתות הגדולה בעיריית ראשון לציון. כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסם.

במקביל, הבוקר פורסם גם כי עוכבו לחקירה חמישה חשודים נוספים בפרשה, בהם בכיר בעיריית ראשון לציון, שני חברים בארגון פשיעה מוכר, ומקורב נוסף לח”כ ביטן.

גורמים במשטרה אומרים, כי בידיהם ראיות חזקות נגד יו”ר הקואליציה, החשוד בקבלת שוחד במיליוני שקלים מארגוני פשיעה ועבירות נוספות, כאשר היה סגן ראש עיריית ראשון לציון.

לדברי הגורמים, בין הראיות שבידי המשטרה ישנן הקלטות של ביטן, מסמכים ועדויות אחרות.

חגית ביטן נשאלה בחקירתה בנוגע להפקדות והעברות של כספים לחשבון המשותף שלה ושל בעלה בין השנים 2008-2009, שבהן נסגרו חובותיו של ח”כ ביטן לשוק האפור. במהלך תקופה זו, נכנסו לחשבון הבנק של בני הזוג ביטן שני מיליון שקלים.

ביטן השיבה כי בעלה הוא שאחראי לניהול החשבון. לדבריה, היא איננה מכירה את הפרטים בנוגע להפקדות הכספים.

בסיום חקירתה, היא שוחררה למעצר בית.

במשטרה אומרים כי בחשבון הבנק של ביטן נמצאו הפקדות כספים שאין להן הסבר המניח את הדעת.

אפרים דמרי, עורך דינו של יושב ראש הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן, התייחס בראיון לגלי צה”ל להתפתחויות האחרונות בפרשה.

לגבי חקירת רעייתו של ביטן אמר דמרי: “לא רואה בעיה שבעל ואישה מנהלים אחד לשני את החשבון”.

בעניין הקשרים עם משפחת הפשע ג’רושי טען: “לביטן אין קשר למשפחת ג’רושי – הכל יתברר כעורבא פרח. זו תקופה לא פשוטה אבל אין לו מה להסתיר או לדאוג”.

עורך דינה של הגברת ביטן, צדוק חוגי, התייחס לפרסום שמה ב”חדשות הבוקר” בקשת –  וזעם: “הגעתי כדי למחות, על פי חוק היה אסור לפרסם את שמה של מרשתי, אם המשטרה התירה זאת זה חמור מאוד. הרצון להתעסק בגברת ביטן הוא לא מעל לחוק”.

על טענות המשטרה אמר עורך הדין: “המשטרה טענה בחקירה שהופקדו סכומים אבל הם לא הופקדו בבת אחת. החשבון על שמה אבל היא לא דאגה להפקדת הכסף. היא סומכת על בעלה ובטוחה שהחקירה תיסגר. היא אשת חינוך נורמטיבית שלא מבינה מאיפה זה נפל עליה. נכון להיום יש בין בני הזוג הפרדה, המשטרה ביקשה מהם לא לדבר במשך חמישה ימים”.

עורך הדין גם הצטרף לביקורות על תזמון החקירות: “למה חיכו במשך שנה וחצי כדי לפוצץ את הסיפור הזה? המשטרה הייתה צריכה לצאת בחקירה כשהמידע הגיע אליהם, התזמון עכשיו לאחר שביטן יצא כנגד המשטרה הוא תמוה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות