המונציפליות • בכיר באגו”י : הגיע הזמן להיפרד מ’דגל’, נוכיח מה כוחנו

לקראת הבחירות המוניצפליות, שייערכו בחשוון בשנה הבאה, כבר נערכים ברחבי הארץ • בעוד ב'דגל התורה' מתלוננים בשנים האחרונות על 'הסכם ה-40-60' , בכיר באגודת ישראל מציע: "הגיע הזמן לרוץ בנפרד בערים הגדולות. זה ידגים בדיוק מהו כוחה של כל סיעה - ויהווה תחליף לפריימריז"
ט"ו כסלו התשע"ח / 03.12.2017 17:49

לקראת הבחירות המוניצפליות, שייערכו בחודש חשוון בשנה הבאה, נערכים בערים ברחבי הארץ לקראת המירוץ. אלא שנכון לעכשיו, רבים שומרים את הקלפים צמודים, מבלי לחשוף את תוכניותיהם.

אבל קול מעניין שהגיע אל חרדים 10 השבוע – די מפתיע.

במהלך השנתיים האחרונות יצאו בכירים בדגל התורה נגד הסכם ה-40-60 לטובת ‘אגודת ישראל’, כשהם טוענים: מזמן עברנו את ה-50 אחוז, החלוקה במספר המנדטים לא משקפת את יחסי הכוחות הריאליים.

באגודת ישראל, לעומת זאת, לא ממש התרשמו מהטיעונים והמספרים שנשלפו: במצב בו יש בציבור הליטאי מחלוקת, אין סיכוי שעברתם את ה-40 אחוז, תגידו תודה גם על זה.

הקולות הללו נשמעו בקול רם בעת כינוס ‘דגל התורה’ בקיבוץ חפץ-חיים, שנערך בתקופה בה סירב מאיר פרוש, אז ח”כ וגם סגן שר החינוך, לפנות את כסאו על בסיס החוק הנורבגי, לטובת נציג ‘דגל’ ח”כ יעקב אשר, שלא הצליח להיכנס לכנסת מאחר  שיהדות התורה זכתה בשישה מנדטים בלבד.

לפני מספר שבועות ניתש שוב קרב סביב תפקיד סגן יו”ר הכנסת. על פי ההסכם, התפקיד נמסר לח”כ ישראל איכלר, שהתבקש, בתמורה, לעזוב את תפקידו בוועדה למינוי דיינים לטובת נציג ש”ס, לפי הסכם רוטציה שנחתם בין הצדדים.

ב’דגל’ טענו כי לח”כ יעקב אשר אין כל תפקיד, בעוד ישראל אייכלר מכהן במקביל גם כיו”ר הוועדה לפניות הציבור – ודרשו כי הוא יהיה זה שיזכה בתפקיד סגן יו”ר הכנסת. גם אז, בשיא העימות, עלה הטיעון כי ההסכם של 40-60 מפלה לרעה את דגל התורה. לשיא הגיעו הדברים כאשר ח”כ משה גפני נכנס לחדר הסיעה, לקראת מה שתוכנן כהצבעה מכרעת מי יזכה בתפקיד, אבל אז הטיח בחברים מאגודת ישראל דברים קשים: “הציבור מצפה שתתנו לנו את התפקיד”, אמר. כאשר ראה שאין היענות לבקשתו מצד נציגי אגודת ישראל, הגיב בכעס: “בלי טובות, לא צריך הצבעה, אל תתנו לנו כלום”.

מאז סוערות הרוחות בקרב רבים מפעילי השטח של ‘דגל’, הסבורים שהגיע הזמן לריצה נפרדת מהחברים באגו”י, ש”עושים לנו טובה על כך דבר”.

בפועל, לא נראה באופק היתר של גדולי התורה של ‘דגל’ לריצה נפרדת.

המפתיע הוא שבימים האחרונים אומר לנו פעיל בכיר באגו”י: “שיפסיקו שם ב’דגל’ לחשוב שהכול מגיע להם. הם בסך הכול קטנים, שיגידו תורה שאנחנו נותנים להם הכרה של 40%, הם לא שווים גם את זה. שיביטו במחלוקת שאוכלת בהם כבר כמה שנים”.

לפי אותו פעיל, “הגיע הזמן לרוץ בנפרד בערים הגדולות – ירושלים, בני ברק, חיפה, בית שמש, אלעד וביתר עילית, באופן כזה שידגים בדיוק מהו כוחה של כל סיעה – ויהווה תחליף לפריימריז.

האם ב’דגל’ ירימו את הכפפה והאם המהלך יבשיל לכדי מעשה? ימים יגידו. יש עוד 11 חודשים כדי להוציא לפועל את הרעיון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מעולם לא הבנתי את הוויתור של 40:60. אין לו שום הצדקה
    03/12/2017 21:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הרי נעשה על בסיס ההצבעה לכנסת שהיתה:
    אגודה – 5
    דגל -2
    לפי”ז היה צריך להיות 4:10!!!
    לא להאמין איך גדו”י נתנו לרב שך הכל, בלי קשר ופרופורציה, העיקר שישים קץ למחלוקות בציבור החרדי.
    לא שעזר משהו. מורשת המחלוקת שלו חוגגת גם כשאין ברקע חסידים, חב”ד, ספרדים, מזרוחניקים ואפילו טוב’ניקים. פשוט לא יכולים בלי מחלוקת.
    אם כך, בודאי לא מצדיק 40:60