“נכנסנו למפת הפיגועים”: רון יצחק קוקיא הי”ד מת”א נרצח בעיר ערד

לוחם הנח"ל בן ה-19 מתל אביב נרצח בפיגוע הדקירה בערד • יובא למנוחות ביום ראשון בבית העלמין הצבאי בקריית שאול • מאות שוטרים ולוחמים משתתפים במצוד את המחבלים • ראש העיר: "לא חווינו מעולם פיגוע לאומני. זה מנפץ את השקט הפסטורלי והביטחון שבו תושבי ערד התנהלו"
חיים טוויל
י"ג כסלו התשע"ח / 01.12.2017 09:49

החייל שנרצח אמש (ליל שישי) בפיגוע בערד הוא סמל רון יצחק קוקיא הי”ד, לוחם בחטיבת הנח”ל, בן 19, מתל אביב.

הלוויתו תערך ביום ראשון בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול.

במהלך הלילה ערכו כוחות צבא ומשטרה סריקות בעיר ערד ובמוסדות החינוך, ושללו את האפשרות שהמחבל או המחבלים נמצאים עדיין בשטח. מאות שוטרים ולוחמים משתתפים במצוד את המחבלים.

עו”ד ניסן בן חמו, ראש העיר ערד, סיפר: “במהלך הלילה נערכו סריקות בכל רחבי העיר בכוחות צבא ומשטרה מתוגברים בדגש על סריקות במוסדות החינוך. לאחר הערכת מצב הוחלט כי שגרת החיים תחזור לסדרה ככל שאפשר ומערכת החינוך תפעל”.

הראש העיר הוסיף: “לצערי הרב ערד גם נכנסה למפת הפיגועים. לא חווינו מעולם פיגוע לאומני. זה מנפץ את השקט הפסטורלי והביטחון שבו תושבי ערד התנהלו.

“במשך שנים, לא משנה אם יש מלחמה או מתיחות ביטחונית, ערד נחשבה למקום בטוח מכל המובנים. היום המציאות טופחת על פנינו, לצערי הרב”.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי בשעה שהחייל שהה בסמוך למרכז קניות בעיר, הגיח מולו המחבל ודקר אותו בפלג גופו העליון.

המחבל נמלט והחייל התפרץ לכביש בניסיון לבקש עזרה. אברהם, חסיד גור,  נהג רכב שעבר במקום התנגש בו בטעות ונפצע בעצמו: “הוא רץ לכיווני תוך כדי שהוא מקיא דם, ירדתי מהרכב להזעיק עזרה”.

אז גם הוזעקו כוחות ההצלה והביטחון למקום. צוותי מד”א ביצעו בו פעולות החייאה, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיב על הפיגוע: ”אני כואב ומזועזע מול הרצח הנורא של החייל רון יצחק קוקיא ז״ל בפיגוע בערד אמש. הטרור לא ירים ראשו ואנו נלחם בו בעוצמה ונחישות וללא הרף”.

הנשיא הוסיף: ”אני שולח חיבוק של נחמה למשפחה השכולה ומחזק את כוחות הביטחון במרדפם אחר המחבלים וסייעניהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צריך נקמה
    03/12/2017 05:11
    הירושימה
  1. בסוף זה יגמר בנכבה 2