קנס חדש: תורידו עיניים מהכביש אל הטלפון? זה יעלה לכם 500 שקל

הורדתם את הראש כדי לראות מה חדש בוואטסאפ תוך כדי נהיגה? אתם מסכנים לא רק חיים אלא גם את הארנק המשטרה • "זו נהיגה בחוסר זהירות הטומנת בחובה קנס של 500 ש"ח ו-6 נקודות"
חיים טוויל
י"ב כסלו התשע"ח / 30.11.2017 19:37

מורידים את הראש כדי לראות ב’וויז’ לאן אתם צריכים לפנות או כדי לבדוק מה קורה בוואטסאפ? בקרוב זה יעלה לכם יקר.

במשטרת התנועה אומרים כי בתקופה האחרונה התמקדו באגף באכיפה כנגד עבירות היסח הדעת על הכביש, וכי ניתן לראות כי ישנה עלייה של עשרות אחוזים באכיפה כנגד עבירה של שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה.

כחלק מניתוח העבירות והפעילות של השוטרים בשטח – תצפיות ואמצעים טכנולוגים – הבחינו במשטרה כי נהגים מבצעים עבירה של שימוש בנייד, תוך שהם מורידים את הפלאפון לתחתית הרכב ועל ידי כך השימוש בטלפון נעשה תוך הטיית מבטם למטה והורדת העיניים מהכביש.

“משטרת ישראל רואה בחומרה רבה עבירה זו המסכנת את משתמשי הדרך ובכוונת אגף התנועה לפעול ולהחמיר כנגד תופעה זו שהיא נהיגה בחוסר זהירות הטומנת בחובה קנס של 500 ש”ח ו-6 נקודות לחובתו של הנהג”, אומרים במשטרה.

במשטרה ציינו עוד כי נהיגה ברכב היא פעולה מורכבת הדורשת מהנהג להיות עירני ודרוך, וזאת בזמן שהוא עוסק אך ורק בנהיגה, עיניו מופנות כלפי הכביש וכל פעולה או היסח דעת עלול לגרום לאסון.

“בנהיגה במהירות ממוצעת של 100 קמ”ש, עובר הרכב כ-100 מטר בכל שניה. הורדת העיניים מהכביש שווה לנהיגה בעצימת עיניים”, מדגישים במשטרה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אז גם פעולות בסיסיות כמו העברת הילוכים או כוונון מערכות חשובות "מסכנות את משתמשי הדרך"?
    30/11/2017 20:48
    די להחלטות הסתומות
  1. פשוט רעיון בלתי צפוי, מפגר וחסר תועלת בעליל. שמישהו יתעורר ויבטל את זה.

  2. שוטרים טיפשים שלא יודעים אפילו חשבון פשוט
    30/11/2017 21:07
    איתן
  3. רכב שנוסע על מאה קמש…זה אומר מאה קילומטרים לשעה…ואם נחלק את זה לשישים יוצא שבמהירות של מאה הרכב יגמא בכל דקה 1.6 קילומטר…ואם נחלק 1.6 לשישים…נמצא שהררב יגמא בכל שניה כ27 מטרים ולא מאה מטרים!