ליברמן מתגייס לעזרת ברסלב: טסים לאומן דרך משרד החוץ

ראשי מזכירות ברסלב, וראשי עיריות התלוו לרב קניג ולחבר הכנסת פורוש לפגישה במשרד שר החוץ לקראת הנסיעה ההמונית לאומן בחודש תשרי • למרות המצב הרגיש השורר במדינה אמר ליברמן: "אני לא צופה בעיות מיוחדות"
כ"ו סיון התשע"ד / 23.06.2014 22:52

חודש תשרי כבר נראה באופק ובברסלב מתחילים להיערך לנסיעה ההמונית לציון הקדוש. אלא שהשנה, בעקבות המצב המדיני השורר באוקראינה, ארגון העלייה לקבר רגיש ומורכב מתמיד.

כחלק מההתארגנות נערכה היום פגישת היערכות עם שר החוץ, אביגדור ליברמן בלשכתו בירושלים, בה השתתפו ראשי המזכירות של חסידי ברסלב וביניהם באופן חריג הרה”צ רבי אלעזר קעניג, ח”כ מאיר פרוש, וראשי העיריות מאיר רובינשטיין – ביתר עילית, ישראל פרוש – אלעד. כן השתתפו גם אבי אבוחצירה יועצו של השר, ולוי אדרעי שמונה על ידי השר כמקשר בין המשרד לארגונים היהודיים באוקראינה.

בין הנציגים ברשויות המקומיות מחסידי ברסלב נטלו חלק באסיפה יושב ראש המזכירות נחמן בנשעיה, אברהם נחמן פרנקל מבית שמש, נחמן גלבך וחיים שלום קעניג מצפת, נחמן ניימן ממודיעין עילית, ויהודה דייטש מביתר עילית.

הרב קעניג שיבח את משרד החוץ על פעילותם הרבה לטובת הנוסעים לאומן בכל ימות השנה, ובדבריו ביקש להדגיש בפני השר כי האלפים שנוסעים לראש השנה לאומן עושים זאת באדיקות עד כדי מסירות נפש. הוא הסביר כי ישנם חסידים שמתוך רצון להוזיל את מחירי הנסיעה, נוסעים בדרכים עקיפות וממילא ארוכות יותר, ויש צורך לפקוח עין על הנתיבים הרבים בהם עושים שימוש החסידים והמבקרים.

שלושים אלף מתפללים

ח”כ פרוש עמד על החשיבות הרבה האופפת את הנסיעה ההמונית לאומן והדגיש בפני השר את האחריות המוטלת על כל נציג ונציג בכל עיר ועיר בחסידות ברסלב. הרב פרוש סיפר כי שנה שעברה נסעו כשלושים אלף מתפללים לאומן, והביע את חששו על כך “שעקב המצב המדיני המצב הביטחוני השברירי יהא מתוח, ולכן כינסנו את הפגישה כדי שהנסיעה תתנהל כשורה וללא תקלות”.

עוד הוסיף כי “אני מקבל מידי שנה פניות רבות לקראת הנסיעה, והמאמצים שהכל יתנהל כשורה לא פשוטים. נכון שבסופו של יום הכל בא על מקומו בשלום, אך בכל אופן ישנן חריקות בדרך להסדרת הבעיות”. בדבריו ביקש “דלת פתוחה מהשר” בחודש תשרי.

גם נחמן בנשעיה יושב ראש המזכירות ציין לשבח את משרד החוץ וציין כי “הדבר נכון שבעתיים מאז שהשר הנוכחי נכנס לתפקידו, והרבה בזכות אנשי השר, ר’ אבי אבוחצירה, ור’ לוי אדרעי שדלתם פתוחה ואוזנם קשובה”.

תמונה 1

ראש עירית ביתר עילית מאיר רובינשטיין הודה למשרד החוץ על פעילותו לטובת הנוסעים לאומן בכל ימות השנה ואמר שיש שני נושאים שצריך לתת עליהם את הדעת: הוספת שוטרים ישראלים דוברי השפה המקומית שישהו בחודש תשרי באומן, וארגון הגברת כוחות השיטור המקומיים בחודש תשרי.

ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד אמר שכמי שעומד בראשות עיר שמאות מתושביו נוסעים לחג, הוא נושא באחריות לכך שהנסיעה תצא לפועל על הצד הטוב ביותר. “אני נזכר בסבי הרב מנחם פרוש שהיה יוצא מלשכותיהם של שרים וראשי ממשלה, יחד עם גדולי הרבנים, כדי להסדיר את ענייני היהדות החרדית. הם באו לכאן עם הרב קעניג, מגדולי רבני ברסלב, יחד עם ראשי המזכירות הארצית של ברסלב וראשי הנציגויות ברשויות המקומיות, בכדי להמחיש לשר את גודל האחריות המוטלת על עשרות אלפי אנשים שטסים לאומן”.

ליברמן: לא צופה בעיות

שר החוץ ליברמן אמר כי הוא אינו צופה בעיות והבטיח כי יעשה הכל שהחג יעבור ללא תקלות. “הנשיא הנוכחי של אוקראינה, וכך גם השר לבטחון פנים המקומי, הינם חברים קרובים ואני בקשר רציף איתם”, אמר.

ליברמן הוסיף כי בתקופה זו, השלטון חפץ להפגין משילות, והוא יעשה הרבה כדי לתת חזות שהכל מתנהל כשורה כבכל שנה. שר החוץ הבהיר כי בסוף החודש ייפגש עם הנשיא החדש ויעלה את נושא הבטיחות של עשרות האלפים הנוסעים לאומן. ליברמן הביע את התרשמותו מהפעילות של הנציגים ברשויות השונות, והצביע על השיתוף הפעולה בין חבריו מהרשויות השונות, לבין חברי עירייה אלו.

בסיום הפגישה הביע בנשעיה את תודתו לשר החוץ אביגדור ליברמן ואמר כי “לאחר הפגישה אנחנו מרגישים שיש לנו דלת פתוחה לכל הבעיות שעלולות לצוץ במהלך חודש תשרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לעזוב הארץ
    28/08/2014 21:16
    עיסאם קמר
  1. אני והמשבחה מענים לעזרתכה לעזוב הארץ