2 גויים ירו כדורי גומי במתחם הציון של רבי נחמן באומן: אברך נפצע קל

שני הגויים חדרו אל ציונו של רבי נחמן מברסלב דרך גשר הכהנים - ולאחר שהתבקשו לצאת מהמתחם - ירו כדורי גומי על אחד האברכים ששהה במקום • הנהלת איחוד ברסלב באומן העבירה אמש פניה רשמית למשטרה המקומית: לתגבר את השמירה ברחובות הסמוכים לציון
נתן פרל
ד' כסלו התשע"ח / 22.11.2017 10:27

שני גויים חדרו הלילה (רביעי) אל ציונו של  רבי נחמן מברסלב זצ”ל בעיר אומן שבאוקראינה, דרך גשר הכהנים – ולאחר שביקשו מהם לצאת מהמתחם הם ירו, לדברי החסידים, כדורי גומי על אחד האברכים ששהה באותה עת בהיכל הכהנים שבמתחם הציון.

כוחות הצלה שהגיעו לסייע לפצוע התלוו אליו להמשך בדיקות בבית חולים מקומי. מצבו מוגדר קל.

ב’איחוד ברסלב באומן’, הגוף המנהל את מתחם הציון, מציינים כי המקומיים חדרו למתחם דרך כניסה צדדית של גשר הכהנים. בעקבות האירוע הונחו שומרי מתחם הציון לתגבר את השמירה גם דרך כניסה זו, בכדי למנוע אירועים נוספים מעין אלה בעתיד.

כמו כן, בהנהלת איחוד ברסלב באומן העבירו אמש פניה רשמית למשטרה המקומית, לתגבר את השמירה ברחובות הסמוכים לציונו של רבי נחמן בכדי למנוע אירועי וונדליזם, אנטישמיות או גניבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העלאת הציון צו השעה
    22/11/2017 19:07
    שרון
  1. אתמול בלילה נכנסו 2 אוקראינים לציון של רבי נחמן וירו כדור גומי בבן אדם.
    כזכור בראש השנה נזרק רימון לעבר מבנה ליד הציון.
    וכמו כן זכור האירוע החמור של הראש חזיר שהושלך לציון לפני כשנה. ועוד …
    *
    אני לא בא חלילה לגרום לאנשים לפחד מלהגיע לאומן, כי בארץ הקודש נרשמים ארועים יותר חמורים ומסוכנים מבחינה בטחונית, ואפשר להגיד שאוקראינה לעומת שאר אירופא זו מדינה רגועה ללא מוסלמים דעאשים. וכל מי שמגיע לאומן מרגיש בטחון ושלווה.
    *
    אבל, ממשלת ישראל ואוקראינה וגם אנחנו צריכים לקחת לתשומת לבנו שאומן זה יעד של האנטישמים (לאחרונה משטרת אוקראינה חשפה רשת מאורגנת לביצוע חבלות באומן על רקע אנטישמי) ואפילו יש להם מפלגה שיושבת בפרלמנט בסדר גודל מפלגת כחלון שמטרתה הבולטת לעצור את החסידים מלהגיע לאוקראינה.
    *
    יהודים רבים רוכשים דירות באומן במחירים מפתים, הרבה אוקראינים עוזבים את אומן. אומן הפכה לעיר מקלט גם לעבריינים ישראלים. העסקים של היהודים באומן לא תורמים כלום לחברה האוקראינית, הכל שם בשחור. עשרות סיבות יש להם לאוקראינים לעורר מהומות נגד היהודים שבאים לאומן. (כמו שאצלנו לא מרוצים מההגירה של הסודנים.. רק שאצלם עלולים לפעול בצורה אחרת ממה שהישראלים פועלים נגד הסודנים) וההיסטוריה של האוקריאנים כלפי היהודים עקובה מדם… ובשנים האחרונות הם למדו שיש להם יכולת לעורר מהפכות מבלי שיעצרו אותם, אפילו פוטין לא הצליח מולם.
    *
    לכל אלו שחושבים שאנחנו “מכרה זהב” של האוקראינים, האם פעם האוקראינים קיבלו מישהו שם עם חיוך, האם הממשלה או העירייה קידמה את ההמונים בשלט “ברוכים הבאים”, האם איזה אוקראיני נתן לך פעם תחושה שאתה קצת רצוי שם? , האם פעם סוחר ניסה לשכנע אותך לקנות ממנו משהו? האם משרד התיירות של אוקראינה מתייחסת לאומן כאתר תיירותי ולו רק בשביל להתקין שם תאורת לילה או להפעיל משאית זבל שתנקה ערמות של זבל לאחר החג… — כשהיה את משחקי היורו בקייב אז האוקראינים בנו נמל תעופה ענק חדש בקייב בשביל לקבל את פני התיירים…
    *
    אז יש סיבה לשני הממשלות לפעול להעלאת הציון ורק נשאר לנו ללחוץ ולספק לשני הממשלות את הסיבות והתמריצים להוציא לפועל את היוזמה.
    *
    שכחתי לציין שהיהודי שנורה אתמול באומן מצבו הוגדר קל ב”ה