לפיד: נתניהו שותק כמו דג • רה”מ: מותר ביקורת – בלי כאפיות ונאצים

ראש הממשלה התייחס בישיבת סיעת הליכוד לכרזה של הנשיא ריבלין והכאפייה: "בדמוקרטיה מותר לבקר כל אחד ולא כל ביקורת היא הסתה" • קודם לכן, תקף לפיד: "מאתמול נתניהו לא מצא לנכון לקום ולגנות את כל ההתקפות על נשיא המדינה" • אבי גבאי: "מי שתוקף הם השליחים שלו"
אריה ריבקינד
ב' כסלו התשע"ח / 20.11.2017 16:52

יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’, יאיר לפיד, קרא היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה בכנסת לראש הממשלה לגנות את ההתקפות על הנשיא רובי ריבלין – ואת הכרזה שהופצה ובה נראה הנשיא חבוש בכאפייה.

“מאתמול ראש הממשלה לא מצא לנכון לקום ולגנות את כל ההתקפות על נשיא המדינה. יש תמונות שלו עם כאפייה וקוראים לו נאצי. מירי רגב, דוד ביטן ואורן חזן אומרים דברים על הנשיא שהשפה לא יכולה לסבול וראש הממשלה שותק כמו דג כאילו זה לא עניינו”.

גם יו”ר סיעת המחנה הציוני, אבי גבאי, התייחס בצהריים בפתח ישיבת הסיעה למתקפות על נשיא המדינה: “אנחנו שומעים את המתקפות המבישות של פוליטיקאים מהליכוד – וראש הממשלה שותק כי זו התרבות הפוליטית שהוא מנחיל. מי שתוקף הם השליחים שלו והוא צריך לקרוא אותם לסדר”.

בהמשך פתח ראש הממשלה את ישיבת סיעת הליכוד בהתייחסות ומתקפות על הנשיא ואמר כי כל נבחר ציבור צריך להיות נתון לביקורת: “בדמוקרטיה מותר לבקר כל אחד ולא כל ביקורת היא הסתה”. עם זאת, הדגיש כי לא כל ביקורת היא ראויה.

“ביקורת עניינית, בלי כאפיות, בלי חבלי תלייה, בלי פסלים ובלי בלי מדים נאציים שכולנו הולבשנו בהם”, אמר.

“זה פסול כשזה מופנה כלפי הנשיא או כלפי כל נציג ציבור אחר”, הוסיף ראש הממשלה.

עם זאת הדגיש נתניהו: “אי אפשר להגדיר ביקורת עניינית מהימין כהסתה, ומהשמאל כחופש ביטוי. גישה שווה נוקבת ועניינית – זה חופש ביטוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות