לפני הגשם: ירידת המפלס חשפה רצועות חוף רחבות בכינרת I צפו

בחופים שבאזור המושבה מגדל נחשפו רצועות חוף ברוחב של כ-250 מטרים מקו המים הנוכחי ועד למיקומו של המפלס המירבי של הכינרת • ברשות הכינרת מנצלים את המצב לביצוע עבודות וניקוי בקו המים
שלמה בן חיים
ב' כסלו התשע"ח / 20.11.2017 14:12

לאור ירידת מפלס הכינרת, כאשר בעיצומו של חודש נובמבר עדיין לא ירדו גשמים, נחשפות רצועות חוף נרחבות בהיקף הכינרת.

כך, לדוגמא, בצאלון נחשפו באזורים הסמוכים לקו המים כ-100 דונם אשר כמעט מכפילים את שטח החוף.

בחופים שבאזור המושבה מגדל נחשפו רצועות חוף ברוחב של כ-250 מטרים מקו המים הנוכחי ועד למיקומו של המפלס המירבי של הכינרת. כמו כן, בסמוך למעגן ניתן להבחין בהתרחבות משמעותית של האי המפורסם, אליו כבר ניתן לצעוד רגלית ובמידה ולא יהיו משקעים, ומפלס הכינרת לא יעלה – תחובר רצועת קו החוף ל’אי’ .

דנה בכר, מנהלת אגף מנהלת הכינרת, אומרת כי גם בעונת הרחצה מתפעלי החופים באיגוד ערים כינרת היו במצב של “רדיפה” תמידית אחרי קו המים ההולך ונסוג.

“בניגוד לים התיכון, בכינרת במהלך עונת הרחצה קו המים הולך ונסוג כל הזמן, ובכל מספר שבועות הצוותים מניידים את סוכות ההצלה ושילוט חופי הרחצה קרוב לקו המים הנסוג.

“המצב הנוכחי מצריך התאמות גם מבחינת נגישות רוחצים לקו המים בכל הקשור להארכת שבילי גישה לנכים, סיקול ופינוי אבנים, טיפול ותחזוקת רצועת החופים, כיסוח צמחיה בשטחים נרחבים וכמובן – ניקיון של שטחים גדולים יותר שבעבר היו מכוסים במים”.

מנהל יחידת הפיקוח ברשות הכינרת, חגי לוין: “ברשות הכינרת מנצלים את המצב הנתון לביצוע עבודות וניקוי בקו המים – אזור שלא ניתן להגיע אליו בתקופות שהכינרת מלאה יותר. לצד הטיפול בעשבייה אנו מפנים מפגעים כגון סלעים העלולים לפגוע בכלי שייט ורוחצים, זבל, חביות וכדומה”.

לוין הוסיף, כי רצועות החוף הרחבות, יוצרות מצב חמור ובניגוד לחוק – של נהיגה עם כלי רכב בסמוך לקו המים, חוק אותו אוכפים ברשות הכינרת ביד קשה.

רצועות חוף, כנרת

האי מול מעגן- ניתן להגיע לאי בהליכה. צילום: רשות הכינרת

רצועות חוף, כנרת

רצועת חוף אדירה בשל ירידת המפלס. צילום: רשות הכינרת

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות