נתניהו הורה לדחות את הדיון בחוק המרכולים של דרעי – וחזר בו

האם נתניהו חושש מרצף ההישגים של המפלגות החרדיות? הורה באופן חריג לשרה שקד לדחות בשלב זה את הדיון בחוק שאמור להחזיר את נושא המרכולים בשבת לאחריות שר הפנים • לאחר שיחה של יו"ר ש"ס עם נתניהו וביטן סוכם: החוק יעלה לדיון, אך הצבעה תהיה במשאל טלפוני בהמשך
אריה ריבקינד
כ"ט חשון התשע"ח / 18.11.2017 21:11

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב (מוצאי שבת), באופן חריג, להסיר את חוק המרכולים של שר הפנים אריה דרעי מסדר היום של ועדת השרים לחקיקה – אולם בהמשך הערב סוכם כי למרות הכל יתקיים דיון על החוק. כך פרסם יאיר שרקי בחדשות 2.

החוק היה אמור לעלות לדיון והצבעה מחר (ראשון). אולם, ככל הנראה עלה חשש בלשכת נתניהו מהצטברות רצף של הישגים לחרדים בדעת הקהל, בעקבות פתרון משבר הרכבת ביום שישי.

בש”ס זעמו על המהלך, ואמרו כי הוא עומד בניגוד לסיכומים.

בהמשך הערב הושגה פשרה, לאחר שהשר אריה דרעי שוחח טלפונית עם נתניהו ודוד ביטן. בין השלושה סוכם כי חוק המרכולים אכן יעלה לדיון מחר בוועדת השרים לחקיקה.

עם זאת, ההצבעה על החוק תהיה במשאל טלפוני בהמשך השבוע או לאחר מכן.

לפי הדיווח בחדשות, במוצאי שבת העבירו אנשיו של נתניהו הוראה לשרת המשפטים איילת שקד, העומדת בראש ועדת השרים, להסיר את הדיון על חוק המרכולים של דרעי מסדר היום – ושקד פעלה בהתאם להוראת נתניהו.

החוק החדש קובע ששר הפנים  יוכל לא לאשר חוקי עזר עירוניים.

מעמותת קואלציית ‘שבת שוויון’, הפועלת להסדרת השבת כיום מנוחה נמסר, כי מצער לראות כי ראש ממשלת ישראל – כתוצאה מפחד פוליטי וירטואלי מיאיר לפיד – פוגע בעשרות בעלי עסקים קטנים ובינוניים שבסך הכול מבקשים לנוח בשבת.

רועי לחמנוביץ, מנכ”ל קואלציית שבת שוויון: “אלפי עובדים ומאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מביטים בעיניים כלות לעבר שר הפנים כדי לראות האם ינהג כמנהג שר הבריאות ליצמן ויתפטר מהממשלה אם החוק לא יקודם.

“מי שמשחק עם השבת ועם אלפי עובדים ומאות בעלי עסקים המבקשים לנוח בשבת – לא מפתיע שמשחקים איתו”.

כפי שדווח בחרדים 10, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר העבודה והרווחה חיים כץ סיכמו ביום שישי עם שר הבריאות יעקב ליצמן כי עבודות התשתית ברכבת ישראל שיתבצעו במהלך השבת בין דימונה לבאר שבע, יבצעו רק עובדים לא-יהודים – זאת על מנת למנוע חילול שבת.

זאת לאחר שביום שישי בצהרים הודיע  שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן לראש הממשלה, כי אם יתבצע חילול שבת בעבודות תשתית לרכבת בשבת הקרובה – הוא יתפטר ביום ראשון מתפקידו בממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות