הרמטכ”ל בראיון לעיתון סעודי: “יש לנו אינטרסים משותפים מול איראן”

בריאיון ראשון לכלי תקשורת ערבי, אמר איזנקוט כי לישראל ולסעודים יש אינטרסים משותפים בנושא האיראני: "הזדמנות לקואליציה חדשה נגד איראן. מוכנים לחלוק מודיעין עם סעודיה" • הכחיש שצה"ל מתכוון לתקוף את חיזבאללה
יוני גרין
כ"ז חשון התשע"ח / 16.11.2017 16:34

הרמטכ”ל גדי איזנקוט העניק בצעד נדיר ראיון לעיתון הסעודי ‘אילאף’, במהלכו התייחס למאזן הכוחות במזרח התיכון, לאפשרות של מלחמה עתידית עם איראן וסוריה – ואמר כי בין ישראל וסעודיה שוררת הסכמה בכל הקשור לאיום שמציבה טהרן.

הרמטכ”ל התייחס בפתח דבריו להתפתחות ביחסים של ישראל עם מדינות ערב המתונות: “מדינת ישראל נמצאת עכשיו במצב הטוב ביותר שלה מבחינה צבאית. התפתחנו רבות, יש לנו כוח צבאי, מודיעין, חיל אוויר, חיל רגלים שנמצא במצב הטוב ביותר, וכולם יודעים זאת. אנו זוכים משום כך להערכה רבה מהמדינות המתונות באזור”.

הרמטכ”ל הסביר כי מפת האיומים על ישראל במזרח התיכון השתנתה: “בעבר האיום היה מצבאות של מדינות כמו צבא סוריה. היום, ישנם אזורי מתיחות נפיצים כמו לבנון וחיזבאללה, הגדה המערבית, עזה, סיני, סוריה. אירועים טקטיים מקומיים יכולים לגרום לעימות אסטרטגי רחב היקף”.

הרמטכ”ל הדגיש כי “האיום האמיתי והגדול ביותר באזור היא איראן”, והציג ניתוח אסטרטגי של המדיניות הרוסית והאמריקנית במזרח התיכון.

על התכנית האיראנית לשליטה על המזה”ת אמר אייזנקוט: “בדבר הזה יש הסכמה מלאה ביננו לבין סעודיה, שמעולם לא הייתה אויב או שנלחמה בנו ואנו נלחמנו בה, אני חושב שיש הסכמה מלאה ביננו ובינם בכל מה שנוגע לציר האיראני. השתתפתי במפגש רמטכ״לים בוושינגטון וכששמעתי מה הנציג הסעודי אמר, מצאתי שהוא תואם לגמרי מה שאני חושב בכל הנוגע לאיראן והצורך להתמודד איתה באזור והצורך להפסיק את תוכנית ההתפשטות שלה”,

הוא הוסיף: “יש הזדמנות עם הנשיא טרמפ להקים קואליציה בינלאומית חדשה באזור, צריך לבצע תוכנית אסטרטגית גדולה וכוללת, לעצור את הסכנה האיראנית. אנו מוכנים להחליף מידע עם המדינות הערביות המתונות, כולל מידע מודיעיני, כדי להתמודד עם איראן”.

איזנקוט נשאל – “האם שיתפתם את סעודיה במידע בתקופה האחרונה?” – והשיב, “אנו מוכנים לשתף מידע אם יש צורך בכך. יש אינטרסים משותפים רבים ביננו לבינם”.

על המתיחות בגבול הצפון ולאפשרות של מלחמה עם חיזבאללה – הבהיר: “אין לנו שום כוונה לפתוח במתקפה על חיזבאללה בלבנון ולהגיע לכדי מלחמה. אבל לא נקבל איום אסטרטגי על ישראל. אני שמח מאוד על השקט משני צדי הגבול שנמשך כבר 11 שנים. מצד שני אנו כן עדין לניסיונות האיראניים להסלים את המצב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות