“התחשבות במסורת”: חוק חדש יצמצם מתן היתרי העבודה בשבת

בתזכיר חוק שהפיץ שר הרווחה חיים כץ מרחיב את טווח השיקולים אותם הוא נדרש לקחת בחשבון בהענקת התרי עבודה בשבת • בין השיקולים: התחשבות במסורת ישראל ומידת הפגיעה במרחב הציבורי
יוני גרין
כ"ז חשון התשע"ח / 16.11.2017 14:10

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, הפיץ היום (חמישי) תזכיר חוק ממשלתי אשר אמור לצמצם את היקפם של התרי העבודה בשבת.

לפיו ההצעה, בבואו לתת היתרי עבודה בשבת, יובאו גם שיקולים חדשים שאינם בחוק כיום. בין השיקולים המצוינים בתזכיר: התחשבות במסורת ישראל, מידת הפגיעה במרחב הציבורי במקום בו מתבקש ההיתר, רווחת העובד וקיום חלופה שאינה מחייבת עבודה בימי השבת.

תזכיר החוק הופץ בהתאם לסיכום שהושג בנושא בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השר חיים כץ וראשי המפלגות החרדיות – ש”ס ויהדות התורה. זאת על רקע סערת עבודות התשתית של רכבת ישראל בשבתות בשנה האחרונה.

לפי חוק שעות עבודה ומנוחה רשאי השר להתיר העסקת עובדים בשבת, אם הוא משוכנע שהפסקת העבודה ביום זה לכולו או לחלק ממנו, עלולה לפגוע בהגנת המדינה או בביטחון הגוף או הרכוש או לפגוע פגיעה רבה בכלכלה, בתהליך עבודה או בסיפוק צרכים שהם, לדעתו, חיוניים לציבור או לחלק ממנו.

בדברי ההסבר להצעת החוק החדשה נכתב: “לאיסור העסקת עובדים במנוחה השבועית שתי תכליות: האחת, תכלית סוציאלית והיא לשמור על רווחת העובדים, והשנייה, תכלית דתית- לאומית – קביעת יום השבת כיום המנוחה בהתאם לצביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית” – ולכן יש לערוך תיקונים אלה.

כפי שדווח בחרדים 10, אמש שיגרו שר הבריאות יעקב ליצמן וח”כ משה גפני איום חריף לשר העבודה והרווחה חיים כץ, לפיו יפסיקו להצביע עם הקואליציה החל מהשבוע הבא – אם לא יבוטלו עבודות ברכבת בסוף השבוע הקרוב.

החל מהיום החלו עבודות נרחבות וחריגות להחלפת מסילת הרכבת שבין דימונה לבאר שבע –  וצפויות להימשך עד יום ראשון.

בעקבות כך איימו ליצמן וגפני בפני השר כץ, שמשרדו אחראי על אישור העבודות בשבת, כמו גם על ראשי הקואליציה, כי אם העבודות יבוצעו בשבת – החל משבוע הבא יפסיקו להצביע עם הקואליציה במליאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות