ייצוגית נגד אל על ב-1,280,000,000 ש”ח: שינתה תנאי ‘הנוסע המתמיד’

התובעים טוענים כי החברה ביצעה שינויים בתנאיי מועדון הנוסע המתמיד שפגעו בערכן הכספי של הנקודות שצברו • בית המשפט קבע: התובעים עמדו בנטל הראשוני המוטל עליהם להראות כי השינוי בתוכנית הנקודות הרע את מצבה של הקבוצה או לפחות חלקה
שייע קליין
כ"ו חשון התשע"ח / 15.11.2017 17:27

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר אתמול (שלישי) תביעה ייצוגית נגד חברת התעופה אל על בסך של 1.28 מיליארד שקל, זאת בשל השינוי שביצעה בשנת 2015 בתנאי מועדון ‘הנוסע המתמיד’. כך דיווח ‘דה מרקר’.

לטענת התובעים, התנאים למימוש הנקודות שהיו קבועים בתוכנית טרם השינוי היו עדיפים, והשינוי שביצעה החברה הרע את תנאי החוזה בינה לבין חברי המועדון ופגע בערכם הכספי של הנקודות שצברו.

התביעה היצוגית נגעה לשלושה שינויים שביצעה אל על בתנאי המועדון: הראשון הוא להגדלת מספר הנקודות הנדרש לצורך רכישת כרטיס בונוס ליעדים שונים.

השינוי השני הנטען הוא גידול בשיעור של 50% במספר הנקודות הנדרש לתשלום תוספת מזומן עבור כרטיס בונוס;

השינוי השלישי שבוצע בתוכנית המועדון היה ביטול האפשרות לקבל שובר לכרטיס בונוס פתוח לשנה.

“חבר במועדון שרוכש בכסף כרטיס טיסה ליעד מסוים יודע שמלבד הכרטיס הוא יצבור גם נקודות בעלות ערך כלכלי. לכן, כאשר הוא בוחר לטוס עם המשיבה, הוא עשוי להסכים לשלם בעבור הכרטיס שהיא מציעה יותר מאשר היה משלם למתחרה”, נכתב בהחלטה. “עד לשינוי התוכנית, בפברואר 2015, היה מחירון כרטיסי הבונוס קבוע ולא השתנה במשך כעשור. כך נוצרה ציפייה אצל חברי המועדון שמספר הנקודות שיש צורך במימושן לקבלת כרטיס לא ישתנה בקלות, ובוודאי לא יחול על הנקודות שצברו”.

בית המשפט קבע כי התובעים עמדו בנטל הראשוני המוטל עליהם להראות כי השינוי בתוכנית הנקודות הרע את מצבה של הקבוצה, או לפחות חלקה, בלי שניתנה לחברים בה הזדמנות סבירה לממש את הזכויות שצברו על פי התוכנית הקודמת.

השופטת אלמגור ציינה לגבי אל על: “היא לא הראתה נתונים מתאימים ומספיקים שבהישג ידה לאישוש טענתה כי הרבה מלקוחות המועדון מפיקים תועלת מהשינוי בתוכנית. לעת עתה לא הוכח כי קיימת אפשרות ריאלית לנצל את הנקודות שנצברו מאז ההודעה על הרפורמה ועד השינויים בדרך יעילה שתהיה כדאית לחברים ושתשמור על ערכן עובר לשינוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות