בית הגר”י כהן: “לא הקליט שיחות. נגיש תלונה לחקור מי המדליף”

הקלטת השיחה של אריה דרעי עם בנו של נשיא 'המועצת', בה יצא בחריפות נגד הגר"ש עמאר, ונגד מתנגדיו - מסעירה את ש"ס • בית הרב יעקב כהן: "נבדקת אפשרות שטלפון חלופי הקליט שיחות אוטומטית, וכשהוחזר למעבדה הוצאו ממנו חומרים באופן פלילי והופצו על ידי גורמים מרושעים"
אריה ריבקינד
י"ח חשון התשע"ח / 06.11.2017 23:52

מי הקליט את השיחה המסעירה שקיים השר אריה דרעי עם הרב יעקב כהן, בנו של נשיא ‘המועצת’ חכם שלום כהן – עליה דיווח חרדים 10 כבר לפני חודש?

בהקלטות, שהציג הערב (שני) הפרשן הפוליטי עמית סגל בחדשות 2, בהן הוקלט יו”ר ש”ס ללא ידיעתו, הוא נשמע יוצא במתקפה יוצאת דופן נגד רבה הראשי של ירושלים, הראשל”צ הגר”ש עמאר, ונגד מתנגדיו במפלגה.

בתגובה לפרסום הקלטות נמסר מביתו של הרב יעקב כהן: “הרב מעולם לא הקליט שיחות טלפון ואף לא יודע איך לעשות זאת. נבדקת אפשרות כי טלפון חלופי ששימש את הרב לפני זמן מה הקליט שיחות באופן אוטומטי, ושמא כשהוחזר למעבדה הוצאו ממנו חומרים באופן פלילי והופצו על ידי גורמים עויינים ומרושעים אשר מנסים במזיד לפגוע בתנועה הקדושה, וגורמים לביזוי תלמידי חכמים ושלוחא דרבנן.

מבית הרב כהן נמסר עוד: “אנו נגיש תלונה למשטרה בדרישה לחקור את מקור ההקלטה ומדליפה ולמצות עימם את הדין עד תום”.

בשיחה המוקלטת עם הרב יעקב כהן נשמע דרעי דורש ממנו ל’נתק מיד את הקשרים עם כל יריביו במפלגה’.

“אין מצב כזה אתה צריך להחליט, אין מה לעשות”, אומר דרעי. “עכשיו יכול להיות שתחליט שהישיבה שלך חשובה יותר מכל ש”ס. קח את הישיבה בסדר גמור, אבל אני לא מוכן להמשיך עם זה יותר נקודה”,

דרעי נשמע מדבר נגד הגר”ש עמאר: “אמרתי לך כבר חמישים פעם, אני לא טיפש. אני יודע כמה עמאר יכול להוסיף לנו, אבל אני יודע גם שבאותו יום אני סגרתי את ש”ס. אמיתית. ובונה ש”ס חדשה, כיוון שהוא עמאר רוצה לשלוט. אין לו משהו אחר. הוא משעמם לו כל היום, הוא חייב לשלוט, הוא צריך את הכוח, את מה שאביך בורח (הכבוד) הוא הפוך בדיוק.

“הוא חייב כל היום להיות בכותרות שהתייעצו איתו ולהיות מעורב בכל דבר וזה מה שהוא רוצה. אין משהו אחר שהוא רוצה. וזה האנשים שמסביבו, תסתכל כל פעם מי זה מסביבו, מי האנשים מסביבו? תשים לב. תראה לי תלמיד חכם אחד אמיתי שהוא קשור אליו באמת בגלל תורתו וחסידותו. מי זה האנשים שמסביבו? זה לא אדם שיש לו תלמידים, זה לא אדם שיש לו חסידים”.

יו”ר ש”ס מוסיף ואומר: “תאמין לי, הוא מתאים להיות יושב ראש תנועת ש”ס. בינינו, באמת, הוא הכי מתאים להיות מבין כל האנשים שאני מסתכל. הוא מבחינת הכישורים ,עמאר הכי מתאים להיות יושב ראש תנועת ש”ס. אבל בסדר, אבל אוקיי, אז צריך להחליט אם רוצים לתת לו כזה דבר. אבל לשים אותו מנהיג רוחני שלנו, לקרב אותו ולתת לו את העוצמה הזו”.

דרעי, חכם שלום כהן

צילום: Yaakov Cohen/Flash90

דרעי גם מדבר נגד מי שהוא סבור כי חותרים תחתיו: “עכשיו בשבועיים שלושה האחרונים יהודה אבידן אומר אתמול בלילה שניסים ומרגי (-ח”כ יעקב מרגי) התחננו בפניו: אנחנו נביא לך את יעקב כהן הביתה ותשמע ממנו באופן הברור ביותר, בוא תהיה איתנו בחזית תעמוד איתנו ביחד. זה סגור זה סופי. אריה דרעי חתם עסקת טיעון עם הפרקליטות ועוד חודש הוא עוזב משהו כזה – ומרגי הוא יהיה השר במקומו, כיוון שמרגי הוא איש אמונו של עמאר והחכם שלום ויעקב כהן איתנו בעניין.

“אומרים שטויות ואנשים שומעים את זה ומתפוצצים. והם רואים את התמונות, הם רואים את התמונות והם אומרים ‘רגע מה קרה כאן? אולי באמת עושים לדרעי מאחורי הגב ודרעי לא יודע?'”, נשמע שר הפנים אומר בהקלטה.

מאריה דרעי נמסר בתגובה: “הדלפת שיחה פרטית בין יו”ר מפלגה ושר בממשלה לבין רב נועדה אך ורק לפגוע בתנועת ש”ס וברבנים חשובים, וחבל שנעשתה. השר דרעי מכבד את רבני ישראל, פועל כל השנים על פי הוראותיהם וימשיך לפעול כך גם בעתיד”.

 

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא מותיב לה הוא מפרק לה
    07/11/2017 00:01
    מירו
  1. מי שהביא את שס להשגים הוא גם יפרק אותה ולזה הוא חוטר אם לא אריה מכלוף אז אף אחד לא יהיה

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   07/11/2017 10:40

      לנושא המוקלט. אל תנסו לרדת מזה

  2. לא פלא על דרעי שנתן כותל לרפרומים
    07/11/2017 02:11
    אלחנן בוזגלן
  3. מתאים לדרעי שחילק את הכותל לרפורמים והתיר פתיחת מרכולים בשבת. קטן עליו לזלזל במרן בראשל”צ הרב עמאר שליט”א

  4. מקווה בשביל דרעי שיתעורר מייד ושלא מאוחר מדי
    07/11/2017 04:03
    דנה
  5. בגלל שהוא הפקיר את הספרדים בגזרת הגיוס

  6. בזיון תלמיד חכם
    07/11/2017 06:32
    אבי
  7. אנו תלמידי הגאון הרב עאמר שלמה מוחים כנגד הדברים המרושעים שנאמרו על ידי עסקן פוליטי לפני תלמיד חכם הרב יעקב כהן ומעתה פורשים מהם ומישולחיהם וכל אשר להם

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   07/11/2017 22:09

      אם הוא תלמיד חכם אז למה הוא לא מחה או השתיק אותו? זה לא שמיעת לשון הרע ועוד על תלמיד חכם?!

  8. מתעסקים בסובב
    07/11/2017 09:57
    יוסף
  9. בס”ד
    הקלטת הינה אותנטית זה אין ספק.
    עכשיו במקום להתעסק בנאמר בה בצורה הכי מזלזלת כאחת הריקים בשוק מחנה יהודה או בכרמל , מתעסקים במי הדליף.
    מי שהדליף יתכן ויצטרכו למצות עמו את הדין , אבל בל נתעלם מהתוכן .
    בושה וחרפה שנציג כביכול במפלגה חרדית ככה מתבטא , ויפה שעה אחת קודם.

  10. הזדעזעי ארץ
    07/11/2017 14:08
    שלום
  11. “וגורמים לביזוי תלמידי חכמים ושלוחא דרבנן.”
    אחרי שכל העולם יודעים איך דרעי פער פיו נגד גדול ישראל, הם עדיין קוראים לו “שלוחא דרבנן”?
    אם זה שלוחא דרבנן, אז רבנן = זבל

  12. הבנתם את זה?
    07/11/2017 17:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. הרב שלום כהן לא מתערב הרבה ולא רוצה שיתייעצו איתו ובגלל זה הוא לא מפריע לדרעי לעשות ככל העולה על רוחו. לעומת הרב עמאר ש”בינינו, הוא הכי מתאים להיות בראש התנועה” אבל אז דרעי יהיה חייב לפרוש ולהקים משהו אחר כי הוא לא מסוגל שמתערבים לו. כל הרעיון של רב אליבא דדרעי זה חותמת כח כדי שהציבור יצביע עבורך.

  14. כבוד הרב מצאת סיפור
    08/11/2017 16:01
    בני
  15. כיסוי לא מוצלח לחלוטין . בבקשה תצא מהילדות . אתה כבר בוגר . דרעי אמנם לא שייך למגזר חרדי אבל נזקים הוא עושה והרבה . בבקשה שכ ע את הרב הגאון שלום כהן לחבור לאי ישי ובזה תם ונשלם דורעח שס ושאר ירקות .
    נ.ב
    אני בטוח שהרב בוכה על זה שהחזיר את המכלוף דרעי הזה . אז יש המון שיכולים להחליפו.