“בלי טובות”, נטש גפני בזעם – ואייכלר ימונה לסגן של אדלשטיין

סיעת יהדות התורה החליטה: אייכלר יתפטר מהוועדה למינוי דיינים לטובת נציג ש"ס - וימונה לתפקיד סגן יו"ר הכנסת • גורם באגו"י: "דגל רצתה את התפקיד עבור אשר? גפני לא נלחם עבורו..." • גורם בדגל: "גפני כן נלחם. זו הייתה טקטיקה שהחליטו מראש. בלי טובות ובלי השפלה של הצבעה"
יוני גרין
י"ז חשון התשע"ח / 06.11.2017 18:10

‘דגל התורה’ הרימה ידיים: סיעת יהדות התורה החליטה הערב (שני) לקיים את ההסכם הקואליציוני לפיו ח”כ ישראל אייכלר יתפטר מהוועדה למינוי דיינים לטובת נציג ש”ס – וימונה לתפקיד סגן יו”ר הכנסת, שפינה לטובתו ח”כ יצחק וקנין מש”ס.

ההחלטה התקבלה לאחר שיו”ר ׳דגל התורה’׳, ח”כ משה גפני, נכנס אל חדר הסיעה כשהוא כעוס. “הציבור מצפה שתתנו לנו את התפקיד”, אמר, תוך שהוא מתכוון שתפקיד סגן היו”ר יוענק לח”כ יעקב אשר.

כאשר ראה שאין היענות לבקשתו מצד נציגי אגודת ישראל, הגיב בכעס: “בלי טובות, לא צריך הצבעה, אל תתנו לנו כלום” – ויצא זועם מהחדר.

“בישיבת הסיעה אפילו לא התקיימה הצבעה”, אומר גורם באגודת ישראל לחרדים 10. “מקיימים את ההסכם ככתבו וכלשונו. ח”כ יעקב אשר אשר לא יקבל תפקיד. משה גפני לא נלחם עבורו…”

לעומת זאת גורם בדגל אומר לחרדים 10: “גפני כן נלחם. הוא רצה את התפקיד כי זו פאשלה של דגל כולה שאגודת ישראל ניצחה”, לדבריו, “זו טקטיקה שהחליטו מראש. בלי טובות ובלי השפלה של הצבעה”.

בעקבות ההחלטה, שיגרה סיעת יהדות התורה ליו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן מכתב בו הוא מתבקש להוביל למינוי ישראל אייכלר לתפקיד סגן יו”ר הכנסת.

במהלך השבוע האחרון סירב אייכלר לפנות את כיסאו בוועדה למינוי דיינים, עד שיקבל לידיו, כמובטח, את כיסא סגן יו”ר הכנסת – תפקיד אליו לטש עיניים גם ח”כ יעקב אשר מדגל התורה.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני כשנתיים מונה ח”כ ישראל אייכלר מ’אגודת ישראל’ כחבר בוועדה למינוי דיינים, כאשר לפי ההסכם הוא מתחייב לפנות את הכיסא בתום חצי קדנציה לטובת מועמד ש”ס – תמורת תפקיד סגן יושב ראש הכנסת.

במקביל, עוזב ח”כ יצחק ועקנין את תפקידו כסגן יו”ר הכנסת לטובת אייכלר, ונציג ש”ס – ח”כ יואב בן צור, הוא שיזכה בתפקיד שיפנה אייכלר בוועדה היוקרתית למינוי דיינים.

בשבוע האחרון הגיע הרגע לקיים את ההסכם, אבל אייכלר לא עשה קולות של פינוי. הסיבה: ‘דגל’ סירבה שאייכלר יקבל את תפקיד סגן היו”ר אותו פינתה ש”ס.

שכן, לדעת ‘דגל’, התפקיד מגיע ליעקב אשר, המכהן כח”כ מבלי שיהיה לו תפקיד. בדגל הזכירו כי לאייכלר, לעומת זאת, יש כבר את תפקיד יו”ר הוועדה לפניות הציבור.

אייכלר, מצדו, טען כי תפקיד יו”ר הוועדה לפניות הציבור הוענק לו בתחילת הקדנציה במתנה מהליכוד, בלי קשר ליהדות התורה, ולכן הוא מסרב לפנות את הכיסא – עד שיקבל לידיו את כיסא סגן יו”ר הכנסת.

קודם לכן היום שיגר יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ יואב בן צור, מכתב ליו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן, ובו דרישה לקיים במהירות את ההסכם הקואליציוני בעניין מינוי נציג הוועדה למינוי דיינים.

במכתבו הבהיר ח”כ בן צור, כי במידה וההסכם לא יקוים – ש”ס תהיה חופשית שלא לכבד הסכמים קואליציוניים אחרים בנושאים שתראה לנכון.

יו”ר ש”ס ושר הפנים אריה דרעי אמר בישיבת סיעת ש”ס: “את ההסכם הקואליציוני חתמה ש״ס עם הליכוד – ואנחנו דורשים את מקומנו בוועדה למינוי דיינים. אנחנו לא קשורים לוויכוחים בתוך מפלגות אחרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות