כחלון: “לא נצטרף לממשלת גבאי” • ליברמן: “גבאי פשוט לא רלוונטי”

שר האוצר בריאיון ל'חדשות 2': "'כולנו' לא תהיה עלה תאנה בממשלת שמאל • על 'נאום החמוצים': "זכותו של אדם להיות ממורמר" • ליברמן:"לפחות שתי מפלגות – ישראל ביתנו וכולנו – לעולם לא יצטרפו לקואליציה עם אבי גבאי. ואי אפשר להקים שום קואליציה כששתי המפלגות הללו מחוץ לה"
אריה ריבקינד
ט"ו חשון התשע"ח / 04.11.2017 21:02

שר האוצר משה כחלון הבהיר הערב (מוצאי שבת) כי לא ישב בממשלה אחת עם ממשלת שמאל, בראשותו של יו”ר העבודה אבי גבאי, אמר כי הוא מתנגד בתוקף לחוק הצרפתי, הודה שיחסיו עם ראש הממשלה לא טובים, וחזר על הבטחתו שיוריד את מחירי הדיור.

“אני יכול להגיד את זה בצורה הכי ברורה: ‘כולנו’ לא תהיה עלה תאנה בממשלת שמאל. אני איש המחנה הלאומי, בניגוד למפלגת העבודה או מה שמוביל אותה”, אמר כחלון בראיון שהעניק לקרן מרציאנו מחדשות 2.

כחלון הזכיר: ‘התנגדתי להתנתקות ואני בעד ארץ ישראל וירושלים המאוחדת. לכן אני לא רואה שום מצב שכולנו תצטרף לממשלת השמאל של העבודה”.

כחלון נשאל האם הוא כועס על יו”ר מפלגת העבודה אבי גבאי, שהקים עם כחלון את מפלגת כולנו ונטש בהמשך – ואמר: “אני לא כועס, אני מאוכזב מההתנהלות. התאכזבתי מההתנהלות שלו”.

כחלון דחה את ‘נאום החמוצים’ שנשא ראש הממשלה בפתח כנס החורף של הכנסת: “לא אני כתבתי לו את הנאום, אני יכול רק לא להסכים. אני מעולם לא הייתי עושה את זה, זה לא הסגנון שלי”.

לדבריו, מה שהפריע לו בנאום זו “ההשתלחות הישירה. זכותו של אדם להיות ממורמר, זאת תחושה אישית. אפשר לגור בכלוב זהב ולהיות ממורמרת ואפשר לגור באוהל ולהיות מאושר. זכותך, אני לא צריך לתקוף אותך. ראש הממשלה הרגיש מותקף, שלוחצים עליו”.

כחלון חשף כי בכוונתו להפחית את מס ההכנסה לאזרחים המשתכרים למעלה מ-10 אלפים שקלים. “מה שאנחנו מתכוונים זה להפחית מכסים פעם אחת כדי לעזור ביוקר המחיה, והדבר השני זה הפחתת מס הכנסה למעמד הביניים שבאמת קורס תחת הנטל ומשלם הרבה מס וצריך לעזור להם”.

השר כחלון דחה את הביקורת אודות המשך העליה במחירי הדיור: “השנה תסתיים בהרבה פחות, 2%-3% עלייה גג. הנתונים מראים קיפאון, שהזוגות הצעירים מאמינים במחיר למשתכן. היום, שנה וחצי אחרי שהתחלנו את התכנית, גרים כבר אנשים. צריך להתחיל במשהו, 20 שנים מה עשו עבורם? לבנות בית לוקח זמן”.

בהתייחס לסוגיית חוק מס דירה שלישית שבג”ץ ביטל הבהיר כחלון: “אני מחזיר את החוק לכנסת בלי שינויים – כמו שהוא. יש לנו קואליציה וממשלה ואם לא ילכו בדרך שלי – לא אלך בדרך שלהם, אין חד כיווני. יש לנו הסכמים קואליציוניים, הם מחויבים לכל תכניות הדיור שלי”.

כחלון נתן דעתו לניסיון לחוקק את החוק הצרפתי ואמר: “כל חוק שהוא חוק פרסונלי לא יעבור, ואני שמח שראש הממשלה גם וויתר על זה. הוא עשה נכון. החוק לא יחזור, שום חוק – גם לא ההמלצות – שהוא פרסונלי לא יעבור”.

מנגד, אמר כחלון, כי הוא תומך בהצעת החוק המבקשת לאסור על המשטרה להמליץ על הגשת כתבי אישום בתום חקירה. “זה חוק שאומר שמשטרת ישראל תסיים את העבודה שלה בצורה הכי מקצועית ותעביר את זה לפרקליטות, זה דבר נכון. אתמוך בו אחרי שיעבדו אותו במנותק מחקירות ראש הממשלה”.

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן הצהיר כי לא יישב בממשלת שמאל.

בראיון ל’פגוש את העיתונות’ ליברמן כינה את גבאי “לא רלוונטי”, ואמר: “יש לפחות שתי מפלגות – ישראל ביתנו וכולנו – שלעולם לא יצטרפו לשום קואליציה עם אבי גבאי. מצד שני, אי אפשר להקים שום קואליציה כששתי המפלגות הללו מחוץ לה”.

“בגלל אלף ואחת סיבות שתי המפלגות האלה בחיים לא יישבו בממשלה שלו”, אמר שר הביטחון. “הוא פשוט לא רלוונטי, אין לו שום סיכוי ויכולים למחוק את זה מהלקסיקון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות