הגר”ש אוירבך מעודד את האלימות? “זכיתם שאתם משתתפים במחאות” • צפו

מנהיג הפלג הירושלמי, הגר"ש אוירבך, נפגש אמש עם הורי העריקים שנעצרו בהפגנות המחאה האלימות, חיזק את ידיהם ואמר: "השלוחים שהולכים למחות הם מייצגים את כלל ישראל" • השווה בין "גזירת הגיוס" לבין השואה
יוסף גרינבוים
י"ג חשון התשע"ח / 02.11.2017 21:21

במשטרה טענו לפני שבועיים,  כי כי במידה וימצאו ראיות ישירות הקושרות את הגר”ש אוירבך, מנהיג ‘הפלג הירושלמי’, להפגנות המחאה האלימות בירושלים ובבני ברק ולחסימות הכבישים – “הוא יטופל כמו כל אזרח אחר – יזומן לתשאול או לחקירה”.

אולם בניגוד לטענת המשטרה כי אין נגדו ראיות, הציג הערב יאיר שרקי במהדורה המרכזית של חדשות 2 תיעוד ממפגש שהתקיים אמש (רביעי) בין הגר”ש להורי העריקים מצה”ל שנעצרו, במהלכו חיזק את ידיהם ושיבח את השתתפותם בהפגנות.

“אתם זכיתם להיות שלוחי דרחמנא ושלוחי דידן”, נשמע הגר”ש אומר בתיעוד. “בזמנים של תוהו ובוהו על ידי שאתם משתתפים במחאות הגדולות לשם שמים. השלוחים שהולכים למחות הם מייצגים את כלל ישראל מאברהם, יצחק ויעקב והמשך הדורות”.

בהמשך הדברים השווה מנהיג הפלג בין הדרישה להתייצב בבקו”ם לבין השואה – ואמר: “לכל אורך הגלות היו ניסיונות וזמנים קשים וצרות שחס ושלום לא רוצה להזכיר. כבר היה די ומספיק מה שכבר היה. הייתה שואה והיה והיה.. הוא (הקב”ה) יאמר לצרותינו די, אבל אנחנו צריכים לעמוד על המשמר”.

לאחר גל הפגנות אלימות במשך כמעט כשבועיים, חדלו מפגיני הפלג מלהפגין ברחובות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מלעיטים אותו בשקרים והוא מאמין- אין שום גזרת שמד- חותמים דיחוי וזהו
    04/11/2017 20:18
    אשר
  1. הרב אוירבך קיצוני יותר מאנשי נטורי קרתא, הוא נתלה על נושא שלא באמת מאיים על ציבור לומדי התורה, בדיוק כמו בזמן הרב שך זיע”א שהיה דיחוי כך גם היום.
    הר’ אוירבך רצה להפגין את מנהיגותו והוציא את תסכולו על כך שלא התקבל מועצת גדולי התורה ועל כך ש95% מהציבור לא קיבל אותו כממשיך לאחר פטירת הרב אלישיב.

    כולם יודעים שסביב הרב אוירבך מסתובבים קבוצה של תלמידים שלו מישיבת מעלות התורה והם אלו שניסו לעשות “מהפכה” לאחר פטירת הרב אלישיב, מהלך שלא צלח ואת תוצאותיו אנו רואים בחילול ה’ שיש היום.