התכנית לפיצוי עוטף נתב”ג: כ-300 אלף תושבים יקבלו הנחות בארנונה

במשרד הפנים כבר בוחנים איך להשתמש בכספי הארנונה שתשלם רשות שדות התעופה לרשויות הסמוכות: מודל פיצוי שנבחן בהוראת דרעי עתיד להעניק הנחות בארנונה על פי קרבה לשדה ומעמד סוציו-אוקונומי • יו"ר הוועד של רשות שדות התעופה מאיים: לא נהפוך לפרה חולבת
שייע קליין
י"ג חשון התשע"ח / 02.11.2017 20:56

ועד עובדי רשות שדות התעופה איים להשבית את נתב”ג בשל האפשרות שהרשות תצטרך לשלם ארנונה לרשויות האזוריות הסמוכות, אבל שר הפנים אריה דרעי לא נבהל והורה למטה מיוחד במשרד הפנים לבנות מודל פיצוי לתושבים, מהכסף שתשלם הרשות.

על פי המודל, עליו דווחה עמליה דואק בחדשות 2, תושבים המתגוררים בסמוך לשדה יפוצו על הרעש וזיהום האוויר שנגרם להם כתוצאה מפעילות השדה, לפי קרבת מגוריהם לנתב”ג, ובהתאם לרמה הסוציו-אוקנומית שלהם.

בסך הכול מדובר על כ-300 אלף תושבים, שיפוצו בסכום כולל של כ-200 מיליון שקלים – שיגולמו בהנחות ארנונה לתושבים.

היישובים הכלולים בתכנית הן: לוד, אור יהודה, יהוד-מונסון, רמלה, אלעד, באר יעקב, אזור, שהם כפר חב”ד, צפריה ועוד.

כיום, רשות שדות התעופה לא משלמת לאף רשות ארנונה.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה לחדשות 2: “רק לפני שנתיים דחה בית המשפט העליון את כל התביעות בנושא הרעש סביב נתב”ג. כלכלת הבחירות של ראשי הערים בסובב נתב”ג היא לא יותר משוחד בחירות וזריעת חול בעיני התושבים. רש”ת לא יודעת להתמודד עם ועדות סודיות”.

במשרד הפנים סירבו להגיב לפרסום.

קודם לכן דווח, כי  יו”ר ועד העובדים פנחס עידן מאיים בעיצומים בנמל התעופה, בשל האפשרות שהרשות תחל לשלם דמי ארנונה לרשויות שנתב”ג נמצא בשכנות אליהן.

במכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו הוא כתב: “לא יתכן שרשות שדות התעופה תהפוך לפרה חולבת. אנו רואים בהקמת ועדה שכזו ניסיון לקבוע עובדות בשטח וזאת בניגוד מוחלט להסכמתנו. בכוונת ועד עובדי רשות שדות התעופה לצאת למאבק נגד כוונה זו, ולצורך כך ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו”.

גורמים בוועד אמרו לחדשות 2, כי כשפנחס עידן מדבר על “כל האמצעים”, הוא מדבר על השבתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות