ההורים לא הסכימו להפיל עובר בעל מום קשה – וכעת תובעים מיליונים

ההורים מאשימים את קופת החולים כללית בכך שהצוותים הרפואיים לא הסבירו לאם, שנמנעה מביצוע הפלה בגלל אורח חיים דתי - את חשיבות נטילת החומצה הפולית
חיים טוויל
י"ג חשון התשע"ח / 02.11.2017 18:16

זוג הורים, תושבי דרום הארץ, תובע יותר משני מיליון שקלים וחצי מקופת חולים כללית, לאחר שבתם נולדה עם מום קשה.

לפי אתר וואלה, המדווח על התביעה, האם ידעה כבר במהלך ההיריון כי היא נושאת עובר עם מום קשה, אך מתוקף אורח חייה הדתי נמנעה מביצוע הפלה.

התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, מתבססת על ארבעה חוזרי מנכ”ל שפרסם משרד הבריאות במהלך העשור האחרון, הנוגעים למניעת מום קשה. בחוזרים מפורטות הנחיות המבהירות כי על הצוות הרפואי להסביר ולהמליץ לנשים ליטול חומצה פולית במיוחד טרם הכניסה להריון ובתחילתו.

לטענת ההורים, הצוותים הרפואיים לא הסבירו לאם כי עליה ליטול חומצה פולית, ההכרחית למניעת שדרה שסועה, שממנה סובלת התינוקת שנולדה לפני כשנתיים.

הפגם גרם לילדה, בין היתר, לשיתוק בגפיים התחתונות, לחוסר שליטה על הסוגרים ולהידרוצפלוס – הצטברות מים במוח. עם זאת, טרם ניתן לדעת אם היא סובלת גם מפגיעה קוגניטיבית.

עורכות הדין ענת גוטמן וסיוון לאונר ממשרד עורכי הדין גוטמן-אמיר, המייצגות את בני הזוג, טענו: “עוד לפני תחילת ההיריון, הצוותים הרפואיים פספסו לא פחות משש הזדמנויות קריטיות למנוע את היווצרותו של המום. רק לאחר שהמום נוצר, בחודש מאי 2014, הרופא רשם לאם לראשונה חומצה פולית וגם אז במינון מופחת מהדרוש”.

ההורים תובעים פיצוי בין היתר בעקבות הפסדי שכר ופנסיה לתינוקת, הוצאות ניידות מוגברות, הוצאות רפואיות, טיפולים ואביזרים רפואיים, כאב וסבל ואובדן הנאות החיים, התאמת דיור ועלויות ביטוח.

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה לוואלה: “כתב התביעה טרם התקבל ולכשיגיע, תימסר תגובה על כך במסגרת ההליך המשפטי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות