“צעק ‘אללה אכבר”: 8 נרצחו בפיגוע דריסה במנהטן, המחבל נעצר • צפו

מחבל שנהג ברכב מסחרי עלה על נתיב אופניים סמוך למרכז הסחר העולמי במנהטן - ורצח 8 בני אדם • הנהג יצא מהרכב, צעק 'אללה אכבר' ונופף באקדח צעצוע • המשטרה בניו יורק: אירוע טרור • טראמפ על הפיגוע: ״מתקפה של אדם חולה ומשוגע״
נתן פרל
י"ב חשון התשע"ח / 31.10.2017 22:30

שמונה בני אדם נרצחו ו-11 בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע דריסה שהתרחש הערב (שלישי) בדרום מנהטן שבניו יורק.

השוטרים עצרו את המחבל – סייפולו סייפוב, בן 29, אזרח אוזבקיסטן שלפי הדיווחים הגיע לארצות הברית ב-2010 וגר בטמפה שפלורידה.

הבולשת הפדרלית ה-FBI הצטרפה לחקירת המקרה, שמטופל כאירוע טרור.

מחקירה ראשונית עולה, כי סמוך לשעה 15:15 (שעון ניו יורק) המחבל, שנהג ברכב מסחרי, נסע נגד כיוון התנועה בנתיב אופניים סמוך לרחוב צ’יימברס במנהטן. הוא נסע בנתיב לאורך כ-20 בלוקים והתנגש בעוצמה במספר בני אדם ורוכבי אופניים.

YouTube: please specify correct url

לאחר שהתנגש באוטובוס שהסיע ילדים, יצא מרכבו ודימה לעבר הולכי רגל תנועות ירי. המשטרה הודיעה כי הוא נעצר ונורה וכי אין חשודים נוספים.

רשת פוקס ניוז דיווחה כי מחבל הדורס יצא מהרכב וצעק ‘אללה אכבר’ ונורה פעמיים. על פי הדיווח הוא ככל הנראה החזיק רובה פיינטבול ורובה אוויר.

המשטרה סגרה את האזור וביקשה מהתושבים שלא להגיע.

נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, צייץ בחשבון הטוויטר שלו, בעקבות הפיגוע הדריסה והירי במנהטן.  “נראה שזו מתקפה נוספת שבוצעה על ידי אדם חולה ומופרע מאוד. גורמי האכיפה עוקבים מקרוב. לא בארצות הברית!”, כתב טראמפ.

אחר כך צייץ:  “אסור לנו לתת לדאעש לחזור או להיכנס למדינה אחרי שהבסנו אותו במזרח התיכון ובמקומות אחרים. מספיק”. טראמפ הוסיף כי הוא “שולח את תנחומיי ותפילותיי לקורבנות ולבני משפחותיהם”.

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו אמר כי אין בידי הרשויות מידע המצביע על פעולה רחבה, אלא של אדם אחד שהתכוון לגרום לנזק ולנפגעים. “זו טקטיקת הטרור החדש, של זאבים בודדים שמבצעים פעולות טרור”, אמר קואמו. “אנשים עזבו את הבית בבוקר סתווי יפהפה, ולא ישובו הביתה”.

ראש העיר ניו יורק אמר כי אירוע הדריסה היה “מעשה טרור פחדני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות