המועמד המסתמן להחלפת שליחו המיוחד של נתניהו: ד”ר דורי גולד

גולד, מי שכיהן כשגריר באו"ם וכמנכ"ל משרד החוץ, הוא המועמד המסתמן להחליף את עו"ד יצחק מולכו, היועץ המיוחד של נתניהו לעניינים מדיניים - שהודיע על פרישתו • לשכת ראש הממשלה: "נתניהו יודיע על זהותו של המחליף בקרוב" • גולד על פרישתו של מולכו: "הוא היה נכס אדיר למדינה"
אריה ריבקינד
ה' חשון התשע"ח / 25.10.2017 19:36

ד”ר דורי גולד, מי שכיהן בעבר כשגריר ישראל באו”ם וכמנכ”ל משרד החוץ, הוא המועמד המסתמן להחלפת עו”ד יצחק מולכו שיפרוש בעוד כשלושה חודשים מתפקיד שליחו המדיני המיוחד המיוחד של ראש הממשלה.

גולד, חובש כיפה ששימש כמנכ”ל משרד החוץ עד לפני שנה, וכיום הוא מכהן כמנהל המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. בלשכת ראש הממשלה אמרו לאתר וואלה: “דורי גולד הוא בהחלט אחד המועמדים להחליף את מולכו. ראש הממשלה יודיע על זהותו של המחליף בקרוב”.

גולד אמר לוואלה: “לא חתמתי על שום דבר, אני ממשיך להיות הנשיא של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ושמח לסייע לראש הממשלה בכל דבר לעניין”.

הוא הביע צער על פרישתו של מולכו ואמר כי הוא היה “נכס אדיר למדינה”.

כפי שדווח מוקדם יותר,  אחר הצהריים (רביעי) שיגר מולכו מכתב לראש הממשלה. במכתבו – שפורסם לראשונה על ידי העיתונאי עמית סגלך בחדשות 2, נאמר: “בהמשך לפניות קודמות שלי בעניין ולשיחתי איתך מלפני כמה שבועות, אני מתכבד לפנות אליך בבקשה כי תשחרר אותי מתפקידי כשליח ויועץ מיוחד של ראש הממשלה לעניינים מדיניים, אותו אני ממלא לפי בקשתך מזה כמה וכמה שנים בבחינת שירות לאומי בהתנדבות.

“אני רוצה לנצל את ההזדמנות על מנת להודות לך מקרב לב על כך שאפשרת לי לשרת את המדינה תחת הנהגתך הבוטחת ועל האמון הרב שנתת בי בעשותי כן”.

לפי חדשות 2, מולכו אמר למקורביו כי לאחר שנים בהן הוא עוסק בתחום המדיני ולאור בקשות חוזרות ונשנות ממשפחתו, הוא עייף מהעובדה שהוא נתקל במתקפות עליו – אף שפעל בהתנדבות, לא נחקר, ולא היה מעורב בכל ניגוד עניינים.

נתניהו קיבל את התפטרותו של מולכו,  וכתב: “שלא בנפש חפצה ולנוכח עמדתך הנחושה, החלטתי להיעתר לבקשתך. באותה עת שמחתי שהסכמת לדחות את מועד פרישתך עד לסוף חודש פברואר 2018 וכדי שאוכל למצוא לך מחליף הראוי לתפקיד חיוני זה”.

ראש הממשלה ציין את הערכתו לפועלו של מולכו: “איני צריך למנות את המשימות המדיניות הרגישות והחשובות שביצעת. עשית זאת תוך שילוב נדיר של כשרון, ניסיון וידע מקיף ועמוק של הסוגיות. טרם הגיעה העת לחשוף את כל פעולתך, אך בטוחני שכשרגע זה יגיע אזרחי ישראל יעריכו עד מאוד את תרומתך. אין פלא שאני ושרי הממשלה שמכירים את פועלך רוחשים לך הערכה עמוקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות