שופט פדרלי אסר על ‘קדם’ להעמיד למכירה הגמרא של האדמו”ר מחב”ד

שופט פדרלי בוושינגטון אישר כי מסכת יבמות עם חותמת אישית של אדמו"ר המהר"ש מליובאוויטש זצ"ל, העומדת למכירה פומבית בבית המכירות 'קדם' בישראל, הינו חלק מ'אוסף שניאורסון' - אסר על בית המכירות למכור אותו, וקבע כי על בית המכירות לגלות כיצד הגיע הספר
נתן פרל
ה' חשון התשע"ח / 25.10.2017 11:29

השופט רויס למברט, שופט בית משפט פדרלי בוושינגטון, אישר אתמול (שלישי) כי מסכת יבמות עם חותמת אישית של האדמו”ר המהר”ש מליובאוויטש זצ”ל, האדמו”ר הרביעי של חסידות חב”ד, העומדת למכירה פומבית בבית המכירות ‘קדם’ בישראל, הינו חלק מ’אוסף שניאורסון’ ברוסיה, וכי הוא כפוף לסמכותו – ובאחריותו שהוא יוחזר לאגודת חסידי חב”ד בארצות הברית. כך מדווח אתר חב”ד-COL.

בהתאם לאמנת האג, הורה השופט לרשויות בישראל לחייב את בית המכירות ‘קדם’ לגלות כיצד הגיע הספר אל בית המכירות, לחקור את מוכר הספר, ולחייב, באופן משמעותי מאוד, כל רוכש פוטנציאלי או צד שלישי.

כעת ייאסר על בית המכירות ‘קדם’ למכור ולסחור בספר.

השבוע ביקרו בבית המכירות ‘קדם’ בירושלים יו”ר אגודת חסידי חב”ד בישראל, הרב יוסף יצחק אהרונוב, ועו”ד נתן לוין – מי שייצג את חב”ד במשפט הספרים, כדי לבחון מקרוב את הספר, ולהיערך להגשת התביעה בווישנגטון.

הרב חיים קונין, משלוחי חב”ד בקליפורניה, הפועל להשבת ‘אוסף שניאורסון’ יחד עם אביו הרב שלמה קונין, שהשתתף בדיון בבית המשפט ביחד עם אחיו הרב יוסי קונין, אמר לאתר חב”ד-COL, כי הבקשה שהוגשה כעת לבית המשפט – הוגשה לאחר שלידי חב”ד הגיע המידע לפיו בית המכירות הפומביות ‘קדם’ בישראל, השיג את אחד הספרים ובכוונתו למכור אותו.

חב”ד ביקשה מהשופט לכפות על בית המכירות הפומביות להמציא מסמכים ולספק עדויות כיצד רכשה את הספר – והשופט נעתר לבקשה.

עורכי הדין של חב”ד חושדים כי פקידים או סוכנים רוסיים סייעו לצד שלישי בקבלת הספר, או שלא מנעו את גניבתו.

בשנת 2013 הטיל השופט למברט קנס של 50,000 דולר ליום על ממשלת רוסיה, בגין סירובה למסור את הספרים הידועים בשם ‘אוסף שניאורסון’ לחב”ד. עד כה הסנקציות הצטברו ל-83.5 מיליון דולר.

אהרונוב, נתן לוין

צילום: אתר חבד-col

במהלך הדיון בבית המשפט בווישנגטון ציין עו”ד סטיבן ליברמן, כי חב”ד מתכננת לבקש להגדיל את הסנקציות של רוסיה ל-100 אלף דולר ליום, לאחר שרוסיה מפרה באופן בוטה את צו בית המשפט.

בחודש פברואר האחרון שלחו כל 100 הסנטורים האמריקנים מכתב לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שהצהיר מחדש  על עמדתם כי על רוסיה להחזיר את האוסף לחב”ד.

בתגובה הגיב שגריר רוסיה דאז, סרגיי קיסליאק: “חב”ד מעולם לא החזיקה את הספרים ואין לה זכויות קניין בהם”.

מבית המכירות ‘קדם’ טרם נמסרה תגובה לחרדים 10.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות