אבא מסתכל מלמעלה: הגר”ד יוסף ערך עצרת, חברי ‘המועצת’ נעדרו

ביום השנה לפטירתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, ערכו בני המשפחה שתי אזכרות מרכזיות • למרות הפרסומים: חכם שלום והגר"ש בעדני נעדרו מהעצרת ב'יחווה דעת' • בעצרת שנערכה בבית ברחוב הקבלן השתתף הגר"י כהן, בנו של נשיא 'המועצת' - ונעדרו הראשל"צ הגר"י יוסף ואחיו הגר"ד יוסף
חיים בוזגלו
ג' חשון התשע"ח / 23.10.2017 01:21

במלאות ארבע שנים לפטירתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל נערכה אמש (ראשון) העצרת המרכזית לזכרו בהיכל בית המדרש ‘יחווה דעת’ שבשכונת הר-נוף בירושלים.

בעצרת, שאף קיבלה את חסות משרד הדתות, נכחו עשרות משתתפים, רבנים ואישי ציבור, ובראשם שלושת בניו של הגר”ע זצ”ל – הראשון לציון הגר”י יוסף ואחיו הגאונים רבי אברהם רבה של העיר חולון, ורבי דוד רב השכונה וחבר מועצת החכמים של ש”ס, ובהשתתפות יו”ר ש”ס השר אריה דרעי.

מי שבלטו בהיעדרם היו חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה ויורשו של מרן בתפקיד הנהגת המועצת, כשיחד עימו נעדרו גם הגר”ש בעדני והגר”מ מאיה – חברי מועצת החכמים, זאת על אף שבמודעות לקראת העצרת נכתב כי ישתתפו “מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט”א ובהשתתפות מרנן ורבנן בניו הגאונים הגדולים שליט”א” – אלא שמלבד הגאון רבי ראובן אלבז, לא השתתפו חברים נוספים מ’המועצת’.

לדברי גורמים בכירים, היעדרות חברי ה’מועצת’ מגיעה על רקע הזמנתו והושבתו ב’מזרח’ של הגאון רבי אלחנן פרץ, מועמד לתפקיד רב העיר בית שמש, הזוכה לכאורה לתמיכת האחים הרבנים לבית יוסף, הראשל”צ ואחיו חבר המועצת, בניגוד לדעתו של נשיא מועצת החכמים התומך במועמד אחר לתפקיד.

אזכרה, הרב עובדיה, הרב דוד יוסף

לטענת אותם גורמים, כבר בסוף השבוע החולף היו חילופי דברים בין חכם שלום כהן והגר”ש בעדני לבין הגר”ד יוסף שהתכוון להשתתף בעצרת חיזוק בעיר בית שמש, יחד עם הגר”א פרץ – אולם אז הבהירו השניים כי אם ישתתף הגר”ד באירוע, יעדרו השניים מהעצרת המרכזית, מה שהוביל לכאורה לביטול השתתפותו של הגר”ד באירוע. אלא שעל פי מקורביו, מהגר”ד יוסף נבצר להשתתף באירוע בשל חולשה.

אמש הוכח, לכאורה, כי ההיעדרות בעיר בית שמש הייתה אכן  על רקע חולשה בלבד ולא מסיבה אחרת, ובשל כך היה הגר”א פרץ – שזוכה לקרבה מצד חבר מועצת החכמים הגר”ד יוסף – לאורח בולט באזכרה שנערכה בהיכל בית המדרש יחווה דעת.

אולם לדברי אותם גורמים, השתתפותו של הגר”א פרץ גרמה לנשיא מועצת החכמים ויתר חברי המועצת להיעדר מהאזכרה – ולא סיבות אחרות.

אזכרה, הרב עובדיה, הרב דוד יוסף

העצרת השנויה במחלוקת בבית שמש. באדיבות המצלם

בתוך כך, כפי שנחשף לראשונה בחרדים 10 התקרבות משמעותית נרשמה בין חכם שלום כהן לבנו הצעיר של הגר”ע – הגר”מ יוסף.

לאחר פגישת השניים בחול המועד האחרון בסוכתו של נשיא ‘המועצת’, נרשמה התקרבות נוספת כאשר הגר”י כהן, בנו של נשיא המועצת, הגיע להשתתף אמש באזכרה אותה ערך בבית הכנסת ששימש את מרן הגר”ע יוסף זצ”ל בשנותיו האחרונות בבית שברחוב הקבלן, על אף היעדרות אחיו הרבנים הגר”י והגר”ד יוסף.

בעצרת שהתקיימה בבית שברחוב הקבלן השתתפו הראשל”צ הגר”א בקשי דורון, הגאון רבי אברהם יוסף, הגאון רבי משה יוסף, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז, הגאון רבי משה צדקה, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי משה מאיה, רבה של באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי, הגאון רבי אהרן בוטבול, הגאון רבי עזרא בר שלום, הגאון רבי יצחק אבא שאול ורבנים נוספים. היעדרותם של שני האחים למשפחת יוסף ניכרה במיוחד.

יצוין, כי בימים אלו הבית שברחוב הקבלן פתוח לקהל הרחב, המבקשים להדליק נר ולהתפלל בחדרו של מרן הגר”ע יוסף זצ”ל.

אזכרה, הרב עובדיה, הרב דוד יוסף

הראשל”צ ואחיו חבר המועצת, הגר”ד יוסף. צילום: Yonatan Sindel/Flash90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות