המשטרה סימנה עצורי הפלג שסירבו להזדהות באמצעות מספרים על היד

עשרות עצורים בהפגנות 'יום הזעם' בירושלים היו כמה עשרות עצורים שלא הסכימו להזדהות בפני השוטרים • בעקבות כך, בחרה המשטרה לסמן אותם בצורה שמזכירה ימים אפלים
חיים טוויל
ב' חשון התשע"ח / 22.10.2017 16:50

עצורי הפלג: מפגיני הפלג הירושלמי שסירבו להזדהות בפני השוטרים, סומנו במספרים בעת שהותם במעצרים.

ביום חמישי האחרון נעצרו על ידי המשטרה בהפגנות המחאה האלימות בירושלים, בית שמש ובני ברק 123 מפגינים.

חלק מהעצורים בירושלים סירבו להזדהות בפני המשטרה, שבחרה בדרך מעט שנויה במחלוקת כיצד לסמן אותם – באמצעות מספר על היד.

בדיון שהתקיים היום בית המשפט נפסק כי מי שלא יזדהה יישאר במעצר. בעקבות כך, המפגינים שנעצרו ב”יום הזעם” החלו להזדהות – וחלקם צפויים להשתחרר ממעצרם.  כ-14 אחרים יועברו לידי המשטרה הצבאית, בגין עריקות.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה:

במהלך הפגנה אלימה שהתקיימה ביום חמישי האחרון בירושלים, עשרות חרדים חסמו כבישים, שיבשו את שירותי התחבורה הציבורית ומנעו מעבר כלי רכב למשך זמן רב, תוך הפרה בוטה של הסדר הציבורי.

המשטרה עצרה עשרות חשודים, כשלהוסיף חטא על פשע, בניגוד מוחלט לחוק – רובם סרבו להזדהות.

ההליך הפלילי מחייב את המשטרה לזהות את מבצעי העבירה לצורך גיבוש תשתית ראייתית וזיהוי, ובשל כך נאלצו החוקרים לפקוד את העצורים באופן שיאפשר לבצע מעקב אחרי העצורים.

כך, העצורים אף הובאו להארכת מעצרם בבימ״ש, וזה נאלץ לדון בעניינם על פי כינוי פלוני ומספר סידורי רץ (כפי שמופיע בפרוטוקול בית המשפט).

משטרת ישראל רואה בחומרה כל התפרעות אלימה והפרת הסדר הציבורי ותמשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם שיפעל בניגוד לחוק ויפגע בחייהם של אזרחי ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכל בגלל שהפלג מתנהגים כמו חיות ובהמות,,
    22/10/2017 18:23
    יהודה
  1. היות והפלג מתנהגים כמו חיות ובהמות ובדרך כלל ברפתות .או בגן החיות מסמנים אותם בשביל לזהות אותם כי אין להם שמות כמו לאנשים והם לא יודעים לדבר אז אין ברירה וצרכים לסמן אותם בשביל לזהות אותם,