ארה”ב לצד ישראל: “שארגון חמאס יתפרק מנשקו”. בנט: “מסר עוצמתי”

השליח האמריקני למזרח התיכון הצהיר: ארצות הברית דורשת מממשלת האחדות הפלסטינית להפסיק את האלימות, לפרק טרוריסטים מנשקם, להכיר בישראל ולהתחייב למשא ומתן • ישראל כץ: "התשובה לכל נביאי הזעם - ארצות הברית מגבה את החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני"
יוני גרין
כ"ט תשרי התשע"ח / 19.10.2017 11:30

ג’ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של הנשיא האמריקני למזרח התיכון, פרסם הבוקר (חמישי) הצהרה על הפיוס הפלסטיני שנחתם בקהיר לפני שבוע.

בהצהרה כתב: “כל הצדדים מסכימים שחיוני שהרשות הפלסטינית תקבל אחריות אזרחית-ביטחונית מלאה, אמתית ובלתי מעורערת בעזה שתאפשר (לפלסטינים) לעבוד יחד כדי לשפר את המצב ההומניטרי לתושבים שגרים שם”.

גרינבלט הדגיש את הדרישות האמריקניות מממשלת האחדות הפלסטינית המאוחדת: “ארצות הברית חוזרת ומדגישה את החשיבות של דבקות בעקרונות הקוורטט: כל ממשלה פלסטינית חייבת להתחייב באופן חד-משמעי ומפורש לאי-אלימות, להכיר במדינת ישראל, לקבל הסכמים קודמים בין הצדדים – כולל פירוק טרוריסטים מנשקם – ולהתחייב למשא ומתן לשלום. אם החמאס ימלא תפקיד כלשהו בממשלה הפלסטינית, עליו לקבל את הדרישות הבסיסיות הללו”.

שר המודיעין ישראל כ”ץ בירך על התמיכה האמריקנית בעמדתה של ישראל: “התשובה לכל נביאי הזעם – ארצות הברית מגבה את החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני שלא להכיר בפיוס הפלסטיני ולא לנהל משא ומתן עד שהחמאס יתפרק מנשקו”.

יו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט ברך גם הוא את ארצות הברית על עמדתה: “אני מברך את השליח המיוחד ג’ייסון גרינבלט ואת הממשל האמריקאי על ההודעה הברורה: ממשלה פלסטינית חייבת לפרק ארגוני טרור ולהכיר בישראל”.

בנט הוסיף: “אני מדגיש את עמדת ממשלתנו: מדינת ישראל לא תנהל מו”מ עם ממשלה פלסטינית הנשענת על ארגון טרור עד להתפרקות חמאס מנשקו, הכרה בישראל והשבת האזרחים השבויים וחללי צה״ל לישראל”.

הקבינט המדיני ביטחוני החליט ביום שלישי כי ממשלת ישראל לא תנהל משא ומתן עם ממשלת אחדות פלסטינית, אם תוקם, ולא תנהל קשרים עם ממשלה פלסטינית שנשענת על תמיכת חמאס – והציב שורת תנאים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות