דרעי הציע לסגור את תאגיד ‘כאן’ – ולחסוך מליארדים: ‘רייטינג של 1.5%’

השר אריה דרעי העלה את ההצעה לסגירת ערוצי הטלוויזיה הציבוריים בישיבת ראשי סיעות הקואליציה • השרים הסכימו, מלבד כחלון • נתניהו ידון בנושא עם שר האוצר • השר איוב קרא בירך בחשבון הטוויטר שלו - ומחק
אריה ריבקינד
כ"ה תשרי התשע"ח / 15.10.2017 15:39

שר הפנים אריה דרעי הציע היום (ראשון) בישיבת ראשי סיעות הקואליציה לסגור את תאגיד השידור הציבורי ‘כאן’ – מלבד רשת ב’.

על פי ההצעה, יופסקו כל שידורי התאגיד מלבד שידורי רשת ב’, זאת עקב הרייטינג הנמוך של התאגיד – ובכך לחסוך יותר מחצי מיליארד שקלים מתקציב המדינה.

רשמית היה זה יו”ר ש”ס אריה דרעי שהעלה את ההצעה, אולם גורמים בקואליציה טוענים כי המהלך היה בתמיכת נתניהו.

דרעי אמר: “אין טעם להוציא סכומים כאלה בשביל רייטינג של 1.5 אחוז”. לדבריו, לאחר פיצול ערוץ 2 יהיו ארבע רשתות שישדרו חדשות – רשת, קשת, ערוץ 10 וערוץ 20, ועל כן מיותר להפעיל את התאגיד.

לדברי דרעי המהלך יחסוך למשק 800 מיליון שקלים בשנה.

ההצעה זכתה להסכמה מצד מרבית המשתתפים בישיבה. לפי דיווח בישראל היום, שר האוצר משה כחלון לא הביע תמיכה או התנגדות, ונתניהו ביקש מהנוכחים לעזוב את החדר. השניים נועדו בארבע עיניים בניסיון של נתניהו לרתום את כחלון למהלך.

סוכם כי ראש הממשלה ושר האוצר ידונו בנושא בהמשך.

שר התקשורת איוב קרא צייץ בחשבון הטוויטר שלו לאחר הישיבה: “שמחתי לקבל את ברכתו של רוה”מ לסגירת התאגיד הציבורי. סוף לבזבוז כספי הציבור”.

זמן קצר לאחר מכן מחק קרא את הציוץ וצייץ מחדש: “היו פניות אלי מראשי הקואליציה לסגירת התאגיד הציבורי פניתי לרוה”מ ועם קבלת החלטה סופית בעניין אעדכן בהתאם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות