ארדן: “ביקשתי מהיועמ”ש לבדוק מי מדליף”. ביטן: שרי הליכוד פחדנים

השר לביטחון הפנים טוען כי ההדלפות מחקירת נתניהו פוגעות באמון הציבור במערכת אכיפת החוק, ותוקף את העסקת ליאור חורב במשטרה: "יש צדק בדברי נתניהו, נוכחות ליאור חורב בעייתית" • יו"ר הקואליציה: "רציתם שראש הממשלה ימשיך לשבת בשקט? זכותו לומר שיפסיקו ההדלפות"
אריה ריבקינד
כ"ה תשרי התשע"ח / 15.10.2017 09:30

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן התייחס הבוקר (ראשון) בראיון שהעניק ל’כאן רשת ב’ להודעה התוקפנית שפרסם אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד המשטרה והמפכ”ל רוני אלשיך,  בגין ההדלפות לתקשורת על חקירותיו.

ארדן אמר בתכנית ‘קלמן ליברמן’, כי נתניהו לא הטיל ספק ביושרו של המפכ”ל, רוני אלשיך, עצמו: “יש כאן נקודה ספציפית שראש הממשלה מעלה – ואני חושב שבצדק. חקירות בכלל וחקירות של אנשי ציבור בפרט, לא צריך שיתפרסמו בכלי התקשורת”.

ארדן הדגיש כי צריך לבחון את הודעת נתניהו בהקשרה המלא: “ראש הממשלה פרסם את תגובתו לאחר שערוץ 2 פרסם כמה פעמים אמור נתניהו להיחקר בקרוב ומתי בערך. אני לא בטוח שמקור הדיווח הזה הוא בהדלפה מהמשטרה, אבל צריך לזכור שזה ההקשר”.

ארדן הוסיף: “הנושא של הדלפות מחקירות הוא נושא חמור. לא בטוח שזה מהמשטרה אבל זה נושא שצריך לחקור. יש פה נושא חמור, בעל הסמכות הוא היועץ המשפטי לממשלה, שגם הוא אחראי על אמון הציבור יכול וצריך להורות על בדיקת הנושא הזה. אני דיברתי אתמול בלילה עם היועץ המשפטי וביקשתי ממנו לשקול בדיקה רחבה של הנושא הזה”.

לדבריו, “ראש הממשלה בסך הכל האיר בזרקור את נושא ההדלפות ואת הימצאותו של גורם פוליטי סביב צמרת המשטרה”.

על היועץ ליאור חורב, שנתניהו האשים כי ההדלפות מחקירותיו החלו מאז העסקתו במשטרה, אמר השר לביטחון הפנים: “ברגע שיש יועץ שהעבר שלו הוא פוליטי, שממשיך להביע בטוויטר את עמדותיו בנוגע לכל מיני נושאים פוליטיים שעל סדר היום – ודאי שבנוכחות שלו יש כדי לפגוע באמון הציבור. בתקופה כל כך רגישה של חקירת ראש ממשלה מכהן, כל מי שפועל מטעם המשטרה צריך לעמוד בקריטריונים ציבוריים מאוד גבוהים”.

“ראש הממשלה מתח ביקורת בתחום אחד ויחיד, והוא נושא ההדלפות, שלדעת מי שפרסם את ההודעה יש להן קשר להעסקה של ליאור חורב”, המשיך ארדן. לדבריו, “ראש הממשלה הוא לא יותר ולא פחות מכל אדם ואזרח אחר מול גורמי המדינה. הוא מאמין בחפותו. אם הוא חושב שמשטרת ישראל, או מישהו בתוך המשטרה, גורם לו עוול בממשק שיש לו כנחקר – הוא יכול להביע את עמדתו. אני לא רואה בהודעה שלו הבעת אי-אמון כוללת במשטרה”.

גם יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לגלי צה”ל, להודעה שפרסם אמש ראש הממשלה – ואמר כי ההודעה שפרסם נתניהו לגיטימית. “זכותו של נתניהו כנחקר לבוא ולומר – מספיק עם ההדלפות”.

“מספיק עם זה כבר”, דרש ביטן, “צריך להפסיק עם המקהלה הזו, זה פוגע בשלטון החוק ובציבור. המפכ”ל הודיע בתחילת הקדנציה כי יילחם בהדלפות וראינו שהוא לא מונע זאת. מה שקורה היום זה שאנחנו מתחילים להפסיק להאמין בחקירה עצמה”.

ביטן הוסיף:  “זו אפליה לרעה של נתניהו. זו תופעה שצריך לחקור אותה כל הזמן מחדש. מדובר בפגיעה בנחקר. הדברים האלו חייבים להיפסק. אין שום פגם בדרישה של ראש הממשלה. זה לא ביקורת חריפה, אלו דברים שחייבים להיאמר. רציתם שראש הממשלה ימשיך לשבת בשקט? זכותו לומר שיפסיקו את ההדלפות”.

בריאיון לתכנית ‘הבוקר של קשת’ תקף ביטן את שרי הליכוד שממלאים פיהם מים ולא נחלצים להגנת יו”ר המפלגה. “שרי הליכוד הם חבורת פחדנים”, אמר.

“אמרתי את זה בעבר – יש פה מלחמה על דעת הקהל”, הסביר. “זה לא רק נתניהו באופן אישי, זו בעצם הגנה על הליכוד. הם צריכים לעשות את העבודה, ולא יכולים רק לשבת במשרד. לצערי הם לא עושים את זה. כל פעם שיש משבר, הם נעלמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות