השופט הזה בן 80 והוא זוכה למאות מיליוני צפיות ביוטיוב • למה? צפו

שופט כבן 80 מרוד איילנד מצולם במהלך המשפטים שהוא מקיים וסרטוניו זוכים למאות מיליוני צפיות • חלק משיטותיו: מעלה את ילדי הנאשמים כדי לדון איתם בהחלטותיו לגבי הוריהם - ומוותר לתלמידי תיכון על האישומים בתמורה שיבטיחו ללמוד בקולג'
קובי פינדרוס
י"ב תשרי התשע"ח / 02.10.2017 13:00

השופט פרנק קפריו מרוד איילנד זוכה לעדנה בגיל 80: הוא הפך לכוכב רשת, וסרטוניו שצולמו באולם בית המשפט שלו – זוכים למאות מיליוני צפיות.

אז מה הסיפור של השופט הקשיש?

מתברר שקפריו מעלה לכס השיפוט את ילדי הנאשמים כדי לדון איתם בהחלטותיו, זאת מלבד יכולתו לשלב חמלה והומור במהלך הדיונים.

סיפורו של קפריו, שהובא באתר ‘הארץ’, מתאר את האיש שבזמנו הפנוי גם מחזיק במסעדה מצליחה ומפעיל משרד עורכי דין, כמי שנולד לאב שהיה מהגר מאיטליה, ועבד לפרנסתו כסוחר פירות ובהמשך כחלבן.

בסרטונים נראה קפריו כשהוא מעלה ילדים לכס השיפוט כדי שיסייעו לו לשפוט את הוריהם, ומוותר לתלמידי תיכון על האישומים בתמורה שיבטיחו ללמוד בקולג’. הוא מנסח תוכניות תשלומים עבור אנשים שמתקשים לשלם את חובותיהם, אבל הוא מאבד סבלנות כשהוא חושב שמישהו מנסה לשקר לו.

את הרחמים לנאשמים – קיבל קפריו מן האב: “אבא היה משלם על החלב עבור לקוחות שלא יכלו לשלם, אפילו כשמשפחתו גרה בדירה עם מים קרים ומעט מקורות כספיים בעצמה”.

כך, למשל, ניתן לראות באחד הסרטונים אשה שצברה קנסות בסך 400 דולר נשברת כשהיא מתארת כיצד ניסתה לאסוף את השברים אחרי שבנה נדקר למוות.

“אני בתקופה קשה, כבודו”, אמרה לשופט בדמעות. קפריו הקשיב בתשומת לב.

“אני לא חושב שמישהו ירצה לחוות את זה בחיים שלו”, הוא אמר לה. “זו ההרגשה הכי גרועה בעולם”.

“אני מרגישה כל כך ריקה ואבודה”, השיבה. הוא ביטל את הקנסות.

הסרטון הזה נצפה כמעט 170 מיליון פעם בפייסבוק וזכה לכתוביות בתשע שפות.

סרטוני הדיונים מאולם המשפט של השופט המיוחד מעובדים לתכנית טלויזיה מקומית וזוכים לפופולאריות רבה. האנשים שמגיעים לבית המשפט יכולים לבחור כמובן שלא להיות מצולמים, אבל נדמה שלרובם לא אכפת.

כך למשל  ג’ודי בארוז, שצופה בתוכנית במשך שנים והגיעה פעמיים לאולם של קפריו. “אם יש לך בעיה, הוא מקשיב”, היא אומרת, זמן קצר אחרי שהוא ביטל דוח שקיבלה בגין חנייה במקום אסור על אף שיש לה תעודת נכה.

קפריו אמר שהוא לא מנסה לשנות את העולם, אבל הוא מנסה לעשות את החלק שלו.

“אני בסך הכל עושה את מה שאבא שלי לימד אותי לעשות”, אומר קפריו. “אני מקשיב לעצתו, וזה מהדהד בעולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות