בן גביר בהלם: ציפי חוטבלי ביקשה להחמיר בעונשו של מצית הכנסייה?

המדינה תדרוש לגזור 8 שנות מאסר על ינון ראובני שהורשע בהצתת כנסיית הלחם והדגים • פרקליטו הגיש בקשה להזמנת ציפי חטובלי, שהוזכרה בחוות הדעת כמי שמבקשת להחמיר בעונשו של הנאשם • בן גביר: "שערורייה. הפרקליטות מבקשת שבית המשפט יושפע מעמדות של פוליטיקאים"
חיים טוויל
ט' תשרי התשע"ח / 28.09.2017 21:07

פרקליטות המדינה תבקש לגזור עונש של שמונה שנות מאסר על פעיל הימין ינון ראובני, בן 22, שהורשע בהצתת כנסיית הלחם והדגים בצפון הכנרת.

ערב הדיון בטיעונים לעונש הוגשה חוות דעת מטעם עקיבא תור, ראש חטיבת התפוצות במשרד החוץ, שביקש להחמיר בענישה של הנאשם, כאשר בין היתר הוא מציין אמירות של פוליטיקאים שדרשו להחמיר בעונש.

סנגורו של הנאשם, עו”ד איתמר בן גביר, הגיש בקשה להזמנת סגנית השר ציפי חטובלי, שהוזכרה בחוות הדעת כמי שמבקשת להחמיר בעונשו של הנאשם.

עו”ד בן גביר: “מדובר בשערורייה. לאורך כל משפט אזריה שמענו שאסור לפוליטיקאים להתערב ואל לו לבית המשפט לעשות דין שדה ולהיות מושפע מדעתם של פוליטיקאים, ואילו כאן מבקשת הפרקליטות שבית המשפט יושפע מעמדת פוליטיקאים.

“בושה וחרפה שאותה פרקליטות שביקשה בגין הצתת בית כנסת עונש מאסר של שנתיים וחצי, מבקשת עונש חמור פי ארבעה. צריך לשאול האם בית כנסת פחות חשוב מכנסיה בעיני הפרקליטות? האם לפגיעה בקודשי ישראל יש משמעות פחותה מפגיעה בקודשי הנצרות?”

עו”ד בן גביר הוסיף: “בכל מקרה בכוונתנו לערער על עצם ההרשעה היות ואנו סבורים שבית המשפט בנצרת שגה שגיאות רבות בעת הכרעת הדין, התעלם מראיות לטובת ההגנה ולא שקל לטובת הנאשם את הספק הסביר. אך יחד עם זאת, גם בעת הענישה צריך להיכנס לפרופורציות, ונדמה שהפרקליטות מבקשת לגזור בעניינו של הנאשם עונש חמור ביותר, חסר תקדים, ומנוגד לתכלית החוק העוסק בהבניית שיקול הדעת והענישה”.

כפי שדווח בחרדים 10,  בית המשפט זיכה נאשם אחד מהאישום בגין קשירת קשר להצתה, ואילו הנאשם המרכזי ינון ראובני שהואשם בהצתה עצמה הורשע על ידי השופט ג’ורג’ אזולאי מבית המשפט המחוזי בנצרת.

עו”ד אבי פסטרנק, התובע בפרשה, הודיע כי בכוונתו לדרוש עונש בסביבות השמונה שנות מאסר, וכי לעמדתו יש להחמיר עם הנאשם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות