בגלל דרישה של החרדים: מנדלבליט ירכך את האכיפה נגד הדרת נשים

נציגי המפלגות החרדיות והדתיות איימו בקידום חקיקה להסדרת זכותם של שומרי מצוות לקיים אירועים בהפרדה - והיועמ"ש הבטיח לנסח נהלים שיצמצמו את שיקול הדעת של בית המשפט
אריה ריבקינד
ח' תשרי התשע"ח / 28.09.2017 13:39

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סיכם עם נציגי המפלגות הדתיות והחרדיות על ריכוך האכיפה נגד הדרת נשים וחידוד המדיניות בנושא, כך שתתאים “לאורח החיים הדתי והחרדי”. כך מדווח העיתונאי חיים לוינסון ב’הארץ’.

בפגישה שנערכה בין היועץ לנציגי הסיעות  איימו השר אריה דרעי וחברי הכנסת משה גפני ובצלאל סמוטריץ’ כי יקדמו חקיקה להסדרת זכותם של שומרי מצוות לקיים אירועים בהפרדה – ושרת המשפטים איילת שקד צידדה בעמדתם.

נציגי המפלגות החרדיות התלוננו נגד המדיניות הממשלתית בנוגע להדרת נשים, וטענו כי היא פולשת גם למקומות שבהם היא אינה שייכת.

בישיבה שנערכה נכחו מנדלבליט, המשנה שלו דינה זילבר מי שמעורבותה במלחמה נגד הדרת נשים מרתיחה את החרדים, ופקידים ויועצים משפטיים.

על פי הדיווח, לבסוף התרצה מנדלבליט ואמר כי יפעל לשינוי המדיניות בעניין הדרת הנשים, והצדדים סיכמו שהיועץ המשפטי יציג בקרוב בפני השרים מדיניות מרוככת לגבי האכיפה.

מהדיווח עולה, כי הנהלים החדשים יגדירו באופן בהיר יותר אילו מקרים ייחשבו להדרת נשים ואילו לא – מה שיצמצם את שיקול הדעת של בית המשפט בעניין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות