צפון קוריאה: הנשיא טראמפ מאיים, חרם סיני ורעידת אדמה מסתורית

רעידת אדמה ממקור בלתי ידוע ארעה בצפון קוריאה: הסינים משוכנעים שמקורה בפיצוץ • במקביל הכריזה סין על סנקציות חדשות כנגד צפון קוריאה • הנשיא טראמפ על קים ג'ונג און: "יעמוד למבחן כפי שלא ראה מימיו"
דוד ליבוביץ
ג' תשרי התשע"ח / 23.09.2017 20:29

מי אחראי לרעידת האדמה שאירעה היום [שבת] בצפון קוריאה? בסין מיהרו לטעון כי על-פי הבדיקות שערכו, מקור הרעש קרוב מאוד לפני השטח ולכן מעריכים כי נגרם “כתוצאה מפיצוץ”.

מאידך, סוכנות מזג האוויר של דרום קוריאה, ניתחה את אופי הרעידה היום, ומסרה כי הערכות ראשוניות הן כי מדובר ברעידה טבעית. שר החוץ של קוריאה הצפונית, רי יונג הו, אמר אתמול כי ארצו עשויה לבצע ניסוי של פצצת מימין נוספת באוקיינוס השקט, בתגובה לצעדי ארצות הברית נגדם.

רעידת האדמה ומקורה הבלתי ברור מגיעים זמן קצר לאחר שסין הודיעה אתמול [שישי] על נקיטת סנקציות חדשות נגד צפון קוריאה, זאת על פי החלטת מועצת הביטחון של האו”ם. סין הודיעה שתאסור על ייצוא מוצרי נפט לצפון קוריאה ועל ייבוא מוצרי טקסטיל. משרד המסחר הסיני הודיע על ההגבלות באתר הרשמי שלו בו, הוא הצהיר כי האיסור על ייצוא נפט יחל ב-1.10 בעוד האיסור על ייבוא טקסטיל יחל מיידית.

במקביל תקף נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את שליט קוריאה הצפונית קים ג’ונג און וכינה אותו “משוגע שלא בוחל בהרעבת ובהרג בני עמו”. בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף טראמפ כי קים “יעמוד למבחן כפי שלא ראה מימיו”.

“היה צריך לטפל בקים כבר לפני 8 שנים, ובכנות – לפני 15, 20 או 25 שנה”, אמר טרמאפ. “זה לא היה צריך להגיע למצב שאני צריך לטפל בו היום, אבל אני אדאג לנושא כי אני חייב”.

אתמול ביום חמישי חתם הנשיא על צו חדש נגד קוריאה הצפונית, שיאפשר פעולה נגד אזרחים פרטיים וחברות מסחריות שיקיימו קשרים עסקיים עמה. זאת, בשל תכנית הגרעין שלה וניסויי הטילים הבליסטיים.

דבריו של טראמפ מגיעים בתגובה לנאום שנשא מנהיג צפון קוריאה והובאו במלואם בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה, בהם הבהיר קים כי טראמפ, “הכריז מלחמה בצורה פראית”. “הנאום של טראמפ שכנע אותי שהדרך שבה בחרתי היא הנכונה, ואדבוק בה עד הסוף”, אמר קים. לדבריו, האיומים של טראמפ “להשמיד לחלוטין את צפון קוריאה” לא הפחידו אותו או עצרו בעדו מלהמשיך בפעולותיו, וכינה בהמשך את הנשיא האמריקני “מעורער נפשית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות