המבצע להחזרת נשק במגזר הערבי נגמר במבוכה: רק שלושה אקדחים

הסתיים המבצע להחזרת כלי נשק במגזר הערבי • השלל: כ-3 אקדחים ורובים, מחסניות ותחמושת בתפזורת • השר ארדן: ״התיאוריה כאילו ניתן 'לאסוף' את הנשק מהחברה הערבית הוכחה סופית כשקרית״
חיים טוויל
כ"ט אלול התשע"ז / 19.09.2017 23:19

המבצע לאיסוף כלי נשק מהמגזר הערבים הסתיים הערב (שלישי) עם תוצאות מביכות במיוחד: רק ערבים מעטים החזירו את הנשק שהיה ברשותם –  כ-3 אקדחים ורובים, מחסניות ותחמושת בתפזורת ואף זביל מטול.

מטרת המבצע היתה לאפשר לערבים להסגיר את נשקם הלא חוקי, מבלי להסתבך בעבירה של החזקת אמצעי לחימה בניגוד לחוק. לפי המשטרה, המבצע נועד לסמל את המחוייבות של מנהיגי המגזר לנושא האלימות במגזר.

במהלך המבצע ניצלו את ההזדמנות גם בוגרי צבא יהודים ובני מיעוטים והחזירו ישירות למשטרה אמצעי לחימה צה”ליים – 20 רובים ואקדחים, שני רימוני רסס, מחסניות ותחמושת בתפזורת.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר:”שנים רבות האשימו חברי הכנסת של הרשימה המשותפת בהאשמות שקר את המשטרה על כך ש’לא אוספים’ את הנשק הבלתי חוקי במגזר. עכשיו לאחר שהסתיים מבצע איסוף הנשק, שכלל חסינות לכל מי שהחזיר את הנשק, כולם מבינים שהבעיה היא הרבה יותר עמוקה.

”תאוריית איסוף הנשק כשלה, טיפול בבעיה מחייב איסוף מודיעין, אכיפה וכניסה של כוחות משטרה אל המקומות בהם מוחזק הנשק הבלתי חוקי, אין מציאות של איסוף נשק”, הדגיש ארדן.

במשטרה אמרו, עם זאת, כי על אף ההישגים המוגבלים של המבצע, בוודאי בהשוואה לפעילות המבצעית הקלאסית של המשטרה, הרי שעצם קיומו היה חשוב כדי לתת הזדמנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות