ביבי וטראמפ נפגשו בניו יורק: ‘ביחד מביאים את הברית לגבהים חדשים’

שני המנהיגים נועדו, במשך כשעה בשולי עצרת האו"ם • בפתח המפגש - שהיה השלישי בין השניים מאז נבחר טראמפ - תקף נתניהו את התנהלות איראן • טראמפ התמקד במו"מ המדיני עם הפלסטינים
נתן פרל
כ"ח אלול התשע"ז / 18.09.2017 23:08

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה”ב דונלד טראמפ נועדו הערב (שני) במשך כשעה במלון פאלאס בניו יורק.

הייתה זו הפגישה השלישית של השניים, מאז נפחר טראמפ לנשיאות.

בפתח הפגישה אמר הנשיא טראמפ: “ראש הממשלה נתניהו הוא חבר שלי שנים רבות. אנחנו הולכים לדבר על דברים רבים וביניהם השלום בין ישראל והפלסטינים. אנחנו שמים את זה כמטרה”.

טראמפ הוסיף: “אני חושב שיש לזה סיכוי טוב לקרות. אנשים רבים יאמרו שאין שום סיכוי אני חושב שעם היכולת של ביבי ולמען האמת גם של הצד השני – אני באמת חושב שיש לנו סיכוי. אני חושב ישראל תרצה לראות זאת וכך גם הפלסטינים וגם הממשל האמריקני ירצה לראות זאת. אנחנו עובדים על זה חזק מאוד. ההיסטוריה אומרת שזה בלתי אפשרי – לדעתי זה אפשרי”.

טראמפ נמנע מלהזכיר את הנושא האיראני.

נתניהו אמר: “אדוני הנשיא זה נהדר לראות אותך שוב, אני רוצה לומר שתחת הנהגתך הברית בין ישראל לאמריקה מעולם לא הייתה חזקה יותר ומעולם לא הייתה עמוקה יותר. אני יכול לומר שזה המצב במובנים שאנשים רואים וגם בכאלה שלא. אז אני רוצה להודות לך על כך. גם אני מצפה לשוחח איתך כיצד נפנה ביחד לעולם בהקשר של מה שאתה כינית ובצדק ‘הסכם הגרעין הגרוע עם איראן’ וכיצד לדחוק את התפשטותה האגרסיבית של איראן באזור, ובמיוחד בסוריה”.

נתניהו הוסיף: “כפי שאמרת, אנחנו נשוחח על הדרכים לנצל את ההזדמנויות לשלום בין ישראל לפלסטינים ובין ישראל לעולם הערבי. אני חושב ששני העניינים הללו הולכים ביחד ונשוחח כיצד ניתן לקדם את שניהם. אנחנו הולכים לנאום מחר בעצרת האו”ם ואני רוצה לומר שתחת הנהגת טראמפ, הגישה של ארצות הברית כלפי ישראל באו”ם היא לא דומה לשום דבר בעבר, היא חזקה, יש בה גם שקיפות ובהירות. ואני רוצה להודות לך בשם העם בישראל ובשם חברי ישראל ברחבי העולם”.

טראמפ אמור להודיע לקונגרס האמריקני בעוד פחות מחודש האם איראן עמדה בתנאי ההסכם, ואם ישנה חריגה כיצד תגיב ארה”ב.

אש הממשלה בנימין נתניהו מביע שביעות רצון מפגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בניו יורק.

בתום הפגישה הודה נתניהו לטראמפ, כאשר כתב: “תחת הנהגתך, הנשיא טראמפ, הברית בין ארה”ב וישראל מעולם לא הייתה חזקה יותר!”

“היה מעולה לפגוש אותך היום”, כתב נתניהו לטראמפ. “ביחד אנחנו מביאים את הברית בין ישראל לארה”ב לגבהים חדשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טראמפ וישראל
    19/09/2017 09:10
    טובי
  1. עדיין הדאגה היא מרצון לדילים של טראמפ שהוא לא בעל נסיון מדיני וחפוז מדי.. עד עתה נכשל ברצונו להביא שינוי אז שלא יעשה זאת על גבינו!