אבי גבאי: יוזמת שקד ובנט פוגעת בבג”ץ • בנט: אתה לא קראת אותה

יו"ר העבודה אבי גבאי תקף בשבת את חוק יסוד החקיקה של שר החינוך ושרת המשפטים: "הצעה שתהפוך את מערכת המשפט לגוף עם שיקולים פוליטיים" • בנט: בג"ץ נוטל סמכויות לא-לו
אריה ריבקינד
כ"ה אלול התשע"ז / 16.09.2017 20:51

יו”ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, מתח היום (שבת) ב’שבתרבות’ בפ”ת ביקורת חריפה על חוק יסוד החקיקה של שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, שמטרתו ריסון כוחו של בית משפט העליון.

“זו הצעה שתהרוס את הבסיס של עצמאות מערכת המשפט והפיכתה לגוף עם שיקולים פוליטיים”, אמר גבאי. “נתנגד לכך ואני מאמין שגם ראש הממשלה יתנגד לכך”.

עם צאת השבת הגיב בנט לדברים: “ניכר שגבאי לא טרח לברר את פרטי החוק המוצע. אין שום כוונה לפגוע בעצמאות השיפוטית או במעמד בג״צ. ההיפך הוא הנכון – אובדן אמון הציבור בבג״צ נובע מתחושה שהוא נוטל סמכויות לא-לו, וכובל את ידי הממשלה מלמשול”.

בנט הוסיף: “כך בבלימת המתווה להוצאת המסתננים, ומניעת ההפקעה של תושבות לאנשי חמאס, ואירועים רבים נוספים. לכן הגיע הזמן לפעול. רק הסדרה בחוק תבטיח איזון בריא בין הרשויות ותשיב את אמון הציבור בבג״צ. אנו מזמינים את כל המפלגות להצטרף, בשנת ה-70 למדינה, לתהליך ההיסטורי של הסדרת העקרונות החוקתיות של ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות