הפסקת אש בערד • בן חמו: “יתנהל ערוץ תקשורת מול גור בכבוד הדדי”

ראש עיריית ערד ניסן בן חמו הודיע על עצירת פעולות המחאה של החילונים מול חסידות גור בערד: "קיבלתי פנייה מבכירים מאוד במשטרת ישראל לשקול הקפאת צעדי מחאת תושבים כדי למנוע הסלמה במצב"
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשע"ז / 14.09.2017 19:53

בהתערבות בכירי משטרה, מתבצעים בימים האחרונים ניסיונות להרגיע את העימות בין הצדדים הניצים בעיר ערד – ראש העיר ניסן בן חמו והחילונים מול חסידות גור.

הערב (חמישי), לאחר ביקור של יו”ר יש עתיד בערד, שיגר ראש העיר ניסן בן חמו מסר לתושבים החילונים, הו הודיע על הקמת ועדת גישור שתורכב מבכירי קהילת גור ומהתושבים החילונים, כדי למצוא פיתרונות למחלוקות.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב בן חמו לתושבים: “רבים מאתנו היו עדים לאירוע שהתחולל במוצאי השבת האחרונה, בו נחצו קווים אדומים של בריונות ואלימות.

“אמש התקיים כנס תושבים מרשים שאירגנה קבוצת המאבק בו נכחו למעלה מ-1,000 תושבים שמוטרדים מפגיעה בצביון החילוני של העיר.

משטרת ישראל הבינה לאור האירועים את הצורך בהתערבות משמעותית יותר מבחינתם. במהלך כנס התושבים קיבלתי פנייה מבכירים מאוד במשטרת ישראל לשקול הקפאת צעדי מחאת תושבים כדי למנוע הסלמה במצב, ולקבל את פניית נציגי גור לפתוח ערוץ תקשורת ישיר מולם.

בסיומו של כנס התושבים זימנתי את מובילי התנועה לשמירה על צביון העיר לשיחה משותפת בלשכתי. הצגתי בפניהם את הפנייה המשטרתית והבהרתי שרגע לפני שפעולות המחאה יוצאות לדרך אנו נדרשים כולנו למחשבה מעמיקה.

לשמחתי, נציגי התנועה גילו אחריות ונענו לפניית המשטרה. כעת, כשברורה העוצמה של הציבור החילוני במאבק על צביון העיר יתנהל ערוץ התקשורת מול חסידות גור בכבוד הדדי.

לכן, אני מבקש מכל אחד ואחת להימנע מפעולות מחאה עצמאיות שעלולות להחריף את המצב. אני קורא לכם לתת תמיכה לצוות המאבק בכדי שיוכלו לנהל את המאבק בנחישות ובתבונה”.

בגור, מנגד, צוהלים. “ראש העיר מתקפל”, אמרו שם לחרדים 10.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ההחלטה לא מחייבת את התושבים - כל עוד השלטים של גור תלויים גם שלנו יתלו
    14/09/2017 20:27
    ערד
  1. ההחלטה לא מחייבת את התושבים – כל עוד השלטים של גור תלויים, כריזת השבת נמשכת וישנם בתי כנסת וגני ילדים בבניינים, גם השלטים שלנו יתלו

    • גור אריה   15/09/2017 12:03

      גדולה שנאה ששונאים עמי הארצות את תלמידי חכמים
      יותר מאומות העולם !