יאיר לפיד: “גמרנו להיות פראיירים. נתניהו לא יכול להמשיך להתחמק”

יו"ר יש עתיד בירך על פסיקת בג"ץ שביטלה את התיקונים לחוק הגיוס: "‏מתווה הגיוס שהעברנו הוא לא נגד חרדים. הוא לא נגד עולם התורה. הוא מטפל בזה שיתקיים עקרון אחד: לכולם יש אותן זכויות, ולכולם יש אותן חובות"
אריה ריבקינד
כ"א אלול התשע"ז / 12.09.2017 20:58

ח”כ יאיר לפיד, יו”ר יש עתיד, בירך הערב (שלישי) על פסיקת בג”ץ שביטלה את חוק הגיוס.

“‏הערכים, רוח צה”ל והחיילים ניצחו היום”, אמר במסיבת עילונאים מיוחדת שכינס. “התברר שאפשר אחרת. היום התחלנו לסובב את הגה הספינה לכיוון של שפיות וערכים. גיוס לכולם. עבודה לכולם”.

לפיד הוסיף: “‏בנימין נתניהו לא יכול להמשיך להתחמק ולהתפתל, הגיוס לצה”ל הוא לכולם. לכולם. לא רק לפראיירים שאין להם מפלגה בקואליציה. ‏גמרנו להיות פראיירים. בג”ץ קבע, אין בישראל אזרחים סוג א וסוג ב. אין דבר כזה חוק בלי אכיפה ויש ערכים מקודשים. יש דברים מעל הישרדות פוליטית”.

לפיד המשיך: “‏הייתי בכנסת כשהם ביטלו את השיוויון בנטל. אתם יודעים מה היה הדבר הכי בולט: זה אותם אנשים. נתניהו, איילת שקד, בנט. אותם אנשים שהעבירו אתנו את החוק, הם אלה שביטלו אותו. ואז התחלפה ממשלה והם הלכו והצביעו בדיוק להיפך. וכששואלים אותם למה, הם אומרים: ‘כי קודם לפיד הכריח אותנו ועכשיו ליצמן הכריח אותנו’. אין להם בושה? בנושא כזה? זה הילדים שלנו. זה הצבא שלנו”.

לפיד פנה לליברמן: “‏אני קורא לשר הבטחון. זה בידיים שלך. אתה אחראי על צה”ל. צריך לכנס היום מסיבת עתונאים ולהגיד: כולם מתגייסים. כולם משרתים. אחרת אין ממשלה”.

לדבריו, “‏מתווה הגיוס שהעברנו הוא לא נגד חרדים. הוא לא נגד עולם התורה. הוא מטפל בזה שיתקיים עקרון אחד: לכולם יש אותן זכויות, ולכולם יש אותן חובות”.

ח”כ לפיד מתח ביקורת על מפלגת העבודה: ”לא נשכח איך הם ברחו מאולם המליאה כשהצבענו על השוויון בנטל. לדיראון עולם ייזכר להם. ישבו עם אריה דרעי מחובקים באולם צדדי, כדי שכולם יראו שהם לא מצביעים בעד הגיוס לצה”ל”.

לדברי לפיד בית המשפט העליון עשה צדק. “לא איתנו, לא עם יש עתיד, הוא עשה צדק עם כל ילד בישראל שנסע לבקו”ם, עלה על אוטובוס והלך לשרת את מולדתו”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אמר הפייטר הגדול ששירת בבמחנה
    12/09/2017 23:30
    יאיר לפיד
  1. ערכים, בנים, בלה בלה בלה

    • גם ללשה"ר צריך שכל. מעט.   13/09/2017 08:45

      לפני שאתה משמיץ [?] סתם. עיין ויקיפדיה וכדומה………..

  2. מתווה הגיוס שהעברנו הוא לא נגד חרדים. הוא לא נגד עולם התורה...הבלים כי..
    14/09/2017 02:14
    cבהההה
  3. זה כן נגד האינטרס של עולם התורה בפירוש וחוצמזה קודם שיחליטו אם כבר צדק על שוויון שרות שכל חילוני יבוא ללמוד תורה 3 שנים בישיבה כשרות לעם ישראל, אח”כ אולי יתגיסו חרדים לצה”ל