אישום נגד חסיד גור מערד: חשוד בתקיפת שוטרים במהומות במוצ”ש

לאחר ביסוס התשתית הראייתית: פרקליטות המדינה תגיש כתב אישום כנגד חסיד גור, בן 22, החשוד בתקיפת שוטרים במהלך העימותים בין תושבים חילונים לחרדים בעיר ערד
חיים טוויל
כ"א אלול התשע"ז / 12.09.2017 14:40

אחרי המהומות בערד: פרקליטות המדינה תגיש היום (שלישי) כתב אישום כנגד חסיד גור, בן 22, החשוד בתקיפת שוטרים במהלך העימותים בין תושבים חילונים לחרדים במוצאי שבת בעיר הדרומית.

לפי המשטרה, החרדי תקף את השוטרים והלוחמים שאבטחו את המחאה ההדדית וגרם לשוטר לחבלות בגופו.

השוטרים עצרו את החשוד, ומעצרו הוארך עד היום. בתום חקירת המשטרה, ולאחר ביסוס התשתית הראייתית בכוונת פרקליטות מחוז דרום להגיש כנגדו היום כתב אישום.

“לא נאפשר כל גילוי של אלימות כלפי שוטרים ונמצה עם החשודים את הדין” נמסר מהמשטרה. “משטרת ישראל תאפשר את מימוש זכות המחאה ובתנאי שמדובר במחאה לגיטימית, חוקית ומאושרת. מנגד – המשטרה תמנע ותאכוף את החוק כנגד כל מי שיפעל באלימות ויפר אותו”.

כפי שדווח בחרדים 10, המאבק המתמשך בין חילונים לחרדים בערד הידרדר במוצאי שבת שוב לעימותים אלימים, כאשר מאות מחסידי גור בערד יצאו למחות על שלט מבזה, עליו הודפסה תמונת האדמו”ר מגור, שתלתה תושבת חילונית מחוץ לחלון ביתה בעיר הדרומית, יחד עם הכיתוב: “ערד לא למכירה”.

בין החסידים לתושבים חילוניים שיצאו מולם התנהלו עימותים מילוליים חריפים, תוך דחיפות בין הצדדים.

לפי דיווחים שהגיעו למשטרה החסידים השליכו צמיגים בוערים לעבר הבית, שכובו על ידי החילונים שהיו במקום. החסידים טענו עוד כי ראש העיר, ניסן בן חמו, מסיעת יש עתיד, הגיע אל הזירה במטרה לשלהב את הרוחות ולהסית נגד הציבור החרדי.

כוחות המשטרה, שהגיעו אל הזירה בכוחות מתוגברים, כולל מפקד התחנה וצוותי יס”מ, ביצעו בהמשך חסימות משני הכיוונים של הרחוב, ולא איפשרו כניסה אליו, מלבד דיירי הרחוב.

ראש העיר ערד, עו”ד ניסן בן חמו, הגיע למקום העימותים ואלר כך הגיב בפייסבוק שלו: “היום נחצה קו אדום בביריונות של חסידי גור בערד. זה התחיל בניסיון להשליך צמיג בוער לחצר בית בעיר והסתיים בתקיפת שוטרים.

“הניסיון להלך אימים על תושבי העיר והעירייה לא יצליח, הניסיון להפוך ויכוח פוליטי למלחמת דת גם לא יצליח. אני קורא למשטרת ישראל למצות את הדין עם הפורעים ומבקש מתושבי העיר לא להיגרר אחר הקיצוניים המנסים להכתיב את סדר היום הציבורי”.

צפו: העימותים ברחובות ערד • צילום: פישל רוזנפלד

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד צייץ: “עומד מאחורי ראש עיריית ערד ניסן בן חמו והתושבים. הביריונות לא תנצח. המשטרה צריכה לטפל ביד קשה באלימות של החרדים הקיצונים”.

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב: “בצעד חסר אחריות, בוחר ח”כ לפיד להלהיט את הרוחות בערד, להצטרף להסתה הפרועה ונותן רוח גבית לאלימות נגד תושביה החרדים של ערד – שסובלים מהתנהגות קיצונית ופוגענית של ראש העיר נציג יש עתיד”.

ליצמן, שהגיע מירושלים לערד, הוסיף: “על המשטרה להתעשת מיידית ולעצור את ההסתה המשתוללת בערד נגד החרדים לפני שיהיה מאוחר מדי”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביתר עילית
    13/09/2017 14:08
    רובינשטיין
  1. איזה מזל שחסידי גור לא נמצאים בביתר
    תודה לך השי”ת

  2. ערד שלנו תישאר ציונית
    14/09/2017 11:47
    ערד
  3. בכנס אתמול נכחו תושבי ערד מכלל המגזרים, חובשי כיפות סרוגות, חסידי חב”ד, ש”סניקים, מסורתיים וחופשיים, לא מדובר היה כלל בכנס פוליטי של מפלגה זו או אחרת, שכן הנוכחים מזדהים עם מפלגות שונות.
    הכנס התקיים בעקבות אלימות שננקטת בשנים האחרונות מצדם של חיילי שר המלחמה, ליצמן והם חסידי גור, שגנבו באלימות בית כנסת אשכנזי מרכזי בעיר, מטרידים ילדות ונשים במרחב הציבורי, משליכים פסולת בכל רחבי העיר ובחודשים האחרונים מילאו את ערד בשלטים בתחילה בשלטי כפייה דתית ובהמשך בשלטים המסיתים נגד ראש העיר, עו”ד ניסן בן חמו.
    למטבע קריאת גור לחרם עסקים יש שני צדדים – גם לגור יש עסקים וגם שם ישנם לקוחות שאינם מגור שיפסיקו לפרנס את גור האלימים.
    השלט עם דמות אלתר הוא תגובה לשלטים שגור הציפו בעיר, אם גור יורידו את השלטים לא יתלו השלטים עם אלתר.
    כמוצאי שבת האחרונה כאשר עברייני גור השליכו צמיגים בוערים לבית של משפחה ציונית וניסו לרצוח את בני הבית באש, הוכיחו תושבי ערד הציוניים שהם מאוחדים ובאו להגן בגופם על בית המשפחה וימשיכו לפעול באחדות לשמירה על ערד ציונית. אם לא נח לחסידי גור לחיות בעיר ציונית, עם שילוט חופשי, עם תרבות ומוזיקה וחיי קהילה, הם יכולים לעבור לבני ברק.