הגר”מ מאזוז: “שחקו כדורגל בימות החול. מה מפסידים מלשמור שבת?”

ראש ישיבת 'כיסא רחמים' קרא להתחזק בשמירת השבת: "אולי השנה הזאת, נשמור איזה שבת אחת שכל המדינה תשמור, יבוא ראש הממשלה וישמור, ונשיא המדינה וישמור, כל החילונים ישמרו. לפחות בפרהסיה"
יוסף גרינבוים
כ"א אלול התשע"ז / 12.09.2017 11:50

הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת ‘כסא רחמים’, התייחס בשיעורו השבועי לחומות השבת שנפרצו בשנה האחרונה בפרט, וקרא להתחזק בשמירת השבת, לקראת ימי הדין והרחמים.

“מה אתם מפסידים מלשמור שבת, מה אתם מפסידים?”, תהה הרב מאזוז בהתייחסו לאפשרות שהממשלה תאשר משחקי כדורגל בשבת. “תשמרו שבת, מה יכול להיות? משחק כדורגל? באמצע השבוע. לא יקרה כלום”.

בפניה לציבור החילוני המסורתי ביקש ראש הישיבה לשמור לכל הפחות את השבת האחרונה של השנה, לטעום את טעמה המיוחד של השבת: “אולי השנה הזאת, נשמור איזה שבת אחת שכל המדינה תשמור, יבוא ראש הממשלה וישמור, ונשיא המדינה וישמור, כל החילונים ישמרו. לפחות בפרהסיה”.

הגר”מ הוסיף: “אנחנו מתקרבים ליום ראש השנה. ביום ראש השנה כל המעשים שלנו, של כולנו, נשקלים למעלה. אם יהיו המעשים הטובים יותר מהמעשים הרעים, הקב”ה מוותר לנו, סולח לנו. נותן להם צ’אנס עוד שנה.

“השנה הזאת בעזרת השם תהיה טובה! ‘ואכלת ושבעת וברכת את ה’ אלוקיך’. ושבעת – תשע”ח. אבל אם חס וחלילה לא נהיה בסדר, והמעשים הרעים גוברים על המעשים הטובים, אז ה’ יודע מה שיקרה…

“צריכים לחזור בתשובה. כל אחד יתקרב משהו, יתקרב משהו להקב”ה, יתקרב כל שהו. יתקרב, יתקרב, יתקרב, כשאנחנו מתקרבים הקב”ה מקרב אותנו. עם ישראל ילך לשמוע שופר בראש השנה, ילך לעשות סימנים בליל ראש השנה, ילך לשמור על כיפור, וירגיש טוב את זה.

“הקב”ה רואה שעם ישראל מתקרבים אליו, אני מקרב אתכם עוד יותר, שנאמר ‘שובו אלי ואשובה אליכם’. ‘שׁוּבוּ שׁוּבוּ מִדַּרְכֵיכֶם הָרָעִים’. תחזרו בתשובה! כשהרב עובדיה היה אומר את הפסוק הזה בשבוע של כיפור, היו זולגות עיניו דמעות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק הרב כל הכבוד
    12/09/2017 12:38
    חיה
  1. הלוואי שכולם ישמרו שבת

  2. אסף
    12/09/2017 16:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אולי השנה הזו נהיה כולנו חייבים ויבוא המשיח?