63 אחוז מהיהודים: צריך להתחשב בשחקני הכדורגל ששומרים שבת

מסקר חדש של מכון סמית, שהוזמן על ידי ה'תנועה למדינה יהודית ודמוקרטית' עולה עוד: 58% סבורים כי יש להתחשב באוהדי הכדורגל שומרי השבת ולדחות את המשחקים • הסקר מפריך הטענה שמשחקים ביום חול מנוגדים לרצון הציבור או יגרמו למיעוט קהל ביציעים או צופים בטלוויזיה
אריה ריבקינד
כ' אלול התשע"ז / 11.09.2017 09:38

סקר חדש של מכון סמית שהוזמן על ידי ה’תנועה למדינה יהודית ודמוקרטית’ מצא כי 63% מכלל האוכלוסייה היהודית הבוגרת סבורים, כי יש להתחשב בשחקני הכדורגל שומרי השבת ולא לקיים את המשחקים עד לאחר צאת השבת.

58% סבורים כי יש להתחשב באוהדי הכדורגל שומרי השבת ולדחות את המשחקים.

נתון מעניין מעלה, כי למרות שהמצב הנוכחי בו חלק מן המשחקים מתקיים בשבת מקובל על 59% מכלל האוכלוסייה, 58% טוענים כי אם משחקי הכדורגל יתקיימו רק בימות חול ולא בשבת, המהלך לא יפגע בהם והם יצפו גם ביום חול במשחקים.

הסקר מפריך את הטענה שמשחקי הכדורגל ביום חול מנוגדים לרצון הציבור או יגרמו למיעוט קהל ביציעים או צופים בטלוויזיה, ומוכיח כי רוב הציבור סבור כי יש להתחשב בשומרי השבת ולהימנע מחילול שבת בעקבות המשחקים.

כפי שדווח בחרדים 10, למעלה מ-300 שחקני כדורגל מליגת העל ומן הליגה הלאומית, חתמו תוך זמן קצר על עצומה הקוראת לראש הממשלה לכבד את זכותם לנוח ולא לחייבם לעבוד בשבת.

בתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, שהגישו את העתירה לבג”ץ נגד משחקי הכדורגל בשבת, רואים בסקר חיזוק לעמדותיהם.

“רוב ברור מכלל עם ישראל תומך בעמדתנו שכבר התקבלה בבג”ץ. בג”ץ קבע כי משחקי הכדורגל בשבת פוגעים בזכויות של שחקני הכדורגל ומנוגדים לחוק שעות עבודה ומנוחה. אנו קוראים לראש הממשלה ולחברי הממשלה לכבד את החלטת בג”ץ ואת יום השבת ולא לבצע מחטף פוליטי בניגוד לרצון רוב העם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות