לפיד: ‘הבריונות לא תנצח’ • ליצמן: לעצור את ההסתה המשתוללת

כרזה ובה תמונה מבזה של הרבי מגור עוררה את זעם החסידים בערד שיצאו להפגין מול הבית בו נתלתה • התושבים החילונים: הם השליכו צמיגים בוערים • מול החרדים התאספו חילונים - והתפתחו עימותים • המשטרה מפרידה בין הניצים • ליצמן: ח"כ לפיד חסר אחריות. בוחר להלהיט הרוחות
חיים טוויל ויוסף גרינבוים
י"ט אלול התשע"ז / 09.09.2017 23:58

המאבק המתמשך בין חילונים לחרדים בערד הידרדר הערב (מוצאי שבת) שוב לעימותים אלימים: מאות מחסידי גור  בערד יצאו למחות על שלט מבזה, עליו הודפסה תמונת האדמו”ר מגור, שתלתה תושבת חילונית מחוץ לחלון ביתה בעיר הדרומית, יחד עם הכיתוב: “ערד לא למכירה”.

בין החסידים לתושבים חילוניים שיצאו מולם התנהלו עימותים מילוליים חריפים, תוך דחיפות בין הצדדים.

לפי דיווחים שהגיעו למשטרה החסידים השליכו צמיגים בוערים לעבר הבית, שכובו על ידי החילונים שהיו במקום.

החסידים טענו עוד כי ראש העיר, ניסן בן חמו, מסיעת יש עתיד, הגיע אל הזירה במטרה לשלהב את הרוחות ולהסית נגד הציבור החרדי.

כוחות המשטרה, שהגיעו אל הזירה בכוחות מתוגברים, כולל מפקד התחנה וצוותי יס”מ, ביצעו בהמשך חסימות משני הכיוונים של הרחוב, ולא איפשרו כניסה אליו, מלבד דיירי הרחוב.

מהלומות, דחיפות, יריקות  • צפו בקרב ברחובות העיר ערד

חנה, תושבת ערד, טענה בשיחה חדשות 2: “החרדים זרקו צמיגים בוערים לחצר בגלל שתושבת הבניין תלתה שלט עם תמונה של הרב שלהם. כל העיר הייתה אמור לתלות שלטים כאלה, עכשיו לא ייתלו. הם זרקו מטפים, גז פלפל. פגענו בקדושה שלהם, ברב”.

בעקבות המהומות והגעת חסידי גור גם מריכוזי החסידות בערים נוספות, הוצבו מחסומי משטרה בדרכים. אחד מחסומים הוצב כבר כ-60 ק”מ לפני העיר ערד. שוטרים שעלו אל האוטובוס דרשו מכולם להציג תעודות זיהוי. לאחר עיכוב ממושך, הם אפשרו לאוטובוס להמשיך בדרכו.

גור, ערד

ראש העיר ערד, עו”ד ניסן בן חמו, הגיע למקום העימותים ואלר כך הגיב בפייסבוק שלו: “היום נחצה קו אדום בביריונות של חסידי גור בערד. זה התחיל בניסיון להשליך צמיג בוער לחצר בית בעיר והסתיים בתקיפת שוטרים.

“הניסיון להלך אימים על תושבי העיר והעירייה לא יצליח, הניסיון להפוך ויכוח פוליטי למלחמת דת גם לא יצליח. אני קורא למשטרת ישראל למצות את הדין עם הפורעים ומבקש מתושבי העיר לא להיגרר אחר הקיצוניים המנסים להכתיב את סדר היום הציבורי”.

צפו: חסידי גור מתגודדים ברחובות • צילום באדיבות: איליה לויטס

מדוברות המשטרה נמסר: “בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה אודות השלכת מספר צמיגים בוערים ברחוב גלעד בערד, שכובו מיידית על ידי התושבים, הוקפצו למקום שוטרים. נערכות סריקות אחר החשודים. נסיבות האירוע בחקירה”.

בהודעה נוספת של המשטרה נאמר: “בהמשך לאירוע השלכת צמיגים בוערים ברחוב גלעד בעיר, במקום מתקיימת כעת מחאה הדדית של חרדים וחילונים תושבי ערד. כוח משטרה במקום ועד כה לא נרשם חריג”.

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד צייץ: “עומד מאחורי ראש עיריית ערד ניסן בן חמו והתושבים. הביריונות לא תנצח. המשטרה צריכה לטפל ביד קשה באלימות של החרדים הקיצונים”.

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב: “בצעד חסר אחריות, בוחר ח”כ לפיד להלהיט את הרוחות בערד, להצטרף להסתה הפרועה ונותן רוח גבית לאלימות נגד תושביה החרדים של ערד – שסובלים מהתנהגות קיצונית ופוגענית של ראש העיר נציג יש עתיד”.

ליצמן, שיצא מירושלים לערד, הוסיף: “על המשטרה להתעשת מיידית ולעצור את ההסתה המשתוללת בערד נגד החרדים לפני שיהיה מאוחר מדי”.

גור, ערד, ליצמן

שר הבריאות עם מפקד המשטרה בערד. צילום: דוברות

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ימח שמו וזיכרו של היטלר
    10/09/2017 00:06
    דני
  1. ימח שמו וזיכרו של היטלר שרצח את האנשים החפים מפשע.

  2. את השבת מרחו
    10/09/2017 00:16
    הזויים
  3. על השבת עשו “כינוס מועצות”שהתירו את חילולי השבת העיקר שלפיד לא יעלה ועל שלט נותנים לו לעלות????השבת פחות חשובה מהשטיבל של גור???

  4. לכל שבת יש מוצאי שבת
    10/09/2017 00:39
    משה
  5. מי שחילל וביזה את השבת שלא יתפלא